جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 ارديبهشت 1396     
برگزاری دوره‌ آموزشی ISO39001 سیستم مدیریت ایمنی راه ها

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران دوره‌ آموزشی ISO39001 سیستم مدیریت ایمنی راه ها در روز سوم خرداد ماه از 16 در محل هتل آكادمي(هتل المپيک) برگزار می نماید .

  محمد حسین نوروزی گفت : امروزه موضوع تأمین تردد ایمن در سطح شبکه راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری یکی از اصول اساسی حاکم بر مهندسی راه، ترافیک و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل است. هر ساله افراد بسیار زیادی در حوادث ترافیکی راه ها جان خود را از دست می دهند یا اینکه تحت تاثیر این حوادث قرار می گیرند. اهمیت این موضوع تا جایی است که سازمان ملل متحد دهه کنونی را به عنوان دهه اقدام برای ایمنی راه‌ها نامگذاری کرده است.

مدیر مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات عنوان کرد : در این راستا استاندارد ایزو 39001 با عنوان سیستم های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها با هدف کاهش تلفات و جراحات شدید ترافیکی تدوین شد. تجارب کشورهای استفاده کننده از این استاندارد مشخص می کند که ایزو 39001 دنیای جدید و مدرنی در حوزه ارتقای ایمنی ترافیک راه‌ها به وجود آورده است. این استاندارد برای اولین بار در سال 2008 بررسی و در سال 2012 تحت مسئولیت کمیته فنی سازمان جهانی استاندارد (ISO/TC241) با هدف کاهش تلفات و مصدومیت‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای پایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد : همانگونه که هدف ممیزی ایمنی راه برطرف نمودن علل مرتبط با زیرساخت مسیر در بروز تصادفات است، هدف این استاندارد کاهش تصادفات از طریق اصلاح سیستم حمل و نقلی مجموعه‌های دارای نظام حمل و نقل است. این استاندارد می‌تواند در تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی که با نظام تردد جاده‌ای در تعامل می‌باشند مورد اجرا قرار گیرد و برای بهره‌مندی از آن کافی است نکاتی چون پایه گذاری، اجرا، توجه و بهبود نظام مدیریت ایمنی ترافیک جاده‌ای، اطمینان از انطباق حمل و نقل جاده‌ای خود با نظام مدیریت ایمنی ترافیک جاده‌ای و آشکارسازی انطباق با این استاندارد جهانی (Road Traffic Safety Management System) را اجرا کنند.

نوروزی در پایان افزود : مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران اقدام به انجام مطالعه و تدوين گزارش دانش شهر با عنوان «بررسي چارچوب استاندارد ISO39001 و سيستم مديريت ايمني حمل و نقل جاده‌اي و تجارب آن در كاهش تصادفات» نموده بود، و به منظور آشنايي متخصصين و دست اندركاران حوزه مديريت شهري با اين استاندارد، كارگاه آموزشي يك روزه ISO39001 در روز سوم خرداد ماه از ساعت 8 الي 16 در محل هتل آكادمي(هتل المپيک) برگزار می کند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: