جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 اسفند 1392     
حراجی‌ بدون مجوز جمع می‌شود

تسنیم: معاون بازرسی سازمان حمایت با اشاره به برنامه های این سازمان برای پایش و نظارت بر بازار در ایام عید، از جمع‌آوری حراجی‌های بدون مجوز خبر داد و گفت: بازرسان سازمان حمایت در میادین میوه و تره‌بار و مراکز اصلی فروش میوه مستقر خواهند شد.

مجتبی فراهانی در مورد برنامه‌های کنترل و نظارت بر بازار در ایام شب عید اظهار داشت: طرح‌ تشدید کنترل و نظارت بر بازار از چند ماه گذشته شروع شده بود و همچنان نیز ادامه دارد، ولی از 15 اسفند ماه طرح اصلی شب عید شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دو بخش کالا و خدمات انجام می‌شود، گفت: بخش کالا به اقلامی از جمله پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، خواروبار، لبنیات، گوشت سفید و قرمز و ماهی، قند، شکر، روغن، برنج، میوه و تره‌بار و بخش خدمات نیز مربوط به پایش شرکت‌های دفاتر مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی، حمل و نقل درون شهری، اماکن تفریحی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی و رستوران‌های بین شهری است.

معاون بازرسی سازمان حمایت ادامه داد:‌ بسته نظارتی و کنترل و پایش بازار در شب عید از یک ماه گذشته به استانها ابلاغ شده و جلسات متعددی با معاونین سازمان صنعت استانها در تهران برای توجیه بیشتر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برخی استانها به دلیل مهمان‌پذیر بودن به استانهای ویژه نام گذاری شده‌اند تا تأمین کالا و خدملات به نحو مطلوبی انجام شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نظارت بر انبار‌ها و سرد‌خانه‌ها توسط سازمان حمایت انجام‌ می‌شود، آمار موجود حاکی از وفور کالا است و هیچ مشکلی در تأمین کالا وجود ندارد.

*استقرار بازرسان سازمان حمایت در میادین میوه و ترمینال‌های مسافری

فراهانی ادامه داد:  نظارت بر بازار میوه شب عید با توجه به اینکه سه الی چهار روز قبل از سال نو شدت پیدا می‌کند در دستور کار سازمان حمایت و بازرسان آن قرار دارد و بر همین اساس بازرسان سازمان در میادین میوه و تره‌بار و مراکز بورس میوه مستقر خواهند شد.همچنین در ترمینال‌های مسافربری نیز برای نظارت بیشتر بازرسان سازمان حمایت حضور دارند.

معاون سازمان حمایت با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایات مردم در راستای سامانه 124، کانکس‌هایی در سطح شهر حضور خواهد داشت، بیان کرد:‌ در حوزه نظارت بر بازار میوه شب عید جلسات متعددی با اتحادیه‌های ذی ربط برگزار شده و از آنها در خواست کردیم تا دلالان و سودجویان را شناسایی و با آنها برخورد لازم را انجام دهند.

*مراقب واحد‌های صنفی بدون مجوز باشید

وی درمورد تخفیف و حراج برخی فروشگاه‌ها برای جذب مشتری تصریح کرد: برخی از فرصت طلبان در واحد‌های صنفی با اعلام تخفیف در پشت شیشه‌های خود قصد جذب مردم را دارند در حالی که این تخفیف‌ها واقعی نیست، بر همین اساس با توجه به اینکه بیشتر حراجی ها مخصوص پوشاک است، جلسات متعددی با اتحادیه کشوری پوشاک برگزار شده تا همه فروشگاه‌ها که قرار است تخفیف ارائه دهند مجوز لازم را برای این کار از اتحادیه دریافت کرده و بر روی شیشه‌های خود نصب کنند.

فراهانی گفت: بر همین اساس واحد‌های صنفی که این مجوز را ندارند مورد قبول اتحادیه و اصناف نیستند.

معاون سازمان حمایت در پایان به وضعت کالاهایی که در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا توزیع می شود اشاره و تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه در هر نمایشگاه بازرس مستقر می‌شود، همه کالاها باید از برچسب‌های قیمت برخوردار باشند، بنابراین کالاهایی که از برچسب و به نوعی پلمب برخوردار نیست و اتحادیه بر روی آن نظارت ندارد مورد تأیید نیست.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: