جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 مهر 1393     
برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری "سفیران حمل و نقل پاک"

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری  شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری «سفیران حمل و نقل پاک» با حضور 4500 دانش آموز، صبح روز جمعه دوم آبان در محل شهر ورزش بوستان بزرگ ولایت در جنوب تهران خبر داد.

 مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این معاونت در راستای سیاست مدیریت شهری در ارتقای فرهنگ ترافیک و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، همایش بزرگ دوچرخه‌سواری را تحت عنوان «سفیران حمل و نقل پاک» برگزار می کند.

وی با اشاره به این که از هر یک از مدارس ابتدایی شهر تهران سه دانش آموز به نمایندگی از دانش آموزان هر مدرسه در این همایش حضور پیدا میکنند، اظهار کرد: این دانش¬آموزان به همراه والدین خود در این همایش آموزشی، فرهنگی و تفریحی حضور می یآبند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در پایان این همایش به تعدادی از دانش آموزان به صورت نمادین، تندیس «سفیر حمل و نقل پاک» اهداء خواهد شد، تصریح کرد: دانش آموزان شرکت کننده در همایش مذکور به عنوان تبلیغ کنندگان و تشویق کنندگان «حمل و نقل پاک»، مبلّغ و مشوق دانش آموزان مدارس خود به استفاده از دوچرخه خواهند بود.

وی با تأکید بر این که این همایش هم زمان با آغاز آبان و در آستانه وقوع پدیده وارونگی دما (اینورژن) در تهران برگزار می شود، اضافه کرد: بدون تردید، جایگزینی دوچرخه به جای وسیله نقلیه موتوری به ویژه در مسیرهای کوتاه و دسترسی های محلی مانند فاصله بین مدرسه و منزل، می تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری برای سال جاری و سال آینده، نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به معضلات ترافیکی است و به این منظور آموزش و فرهنگ سازی در حوزه اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی به صورت جدی در دستور کار این معاونت قرار دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: