جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 مهر 1393     
تجهیز تمامی معابر ورودی و خروجی پایتخت به سیستم تردد شمار

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی وشهری شهرداری نیوز ،مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه تمام مبادی ورودی و خروجی پایتخت به سیستم تردد شمار مجهز شده اند گفت: نصب سیستم و دوربین های پلاک خوان در مبادی ورودی و خروجی شهر نیز در دستور کار است تا نظارت دقیق تر بر ترددهای تهران امکان‌پذیر شود.

ایلوش وزیری با بیان اینکه 14 معبر ورودی و خروجی شهر تهران به سیستم تردد شمار مجهز شده اند، اظهار داشت: اين سامانه به طور مستمر آمار حجم و سرعت انواع وسایل نقلیه سبك و سنگين ورودي و خروجي از تهران را به طور خودکار ثبت می کند که این آمار و اطلاعات برداشتی به طور لحظه اي (online) قابل مشاهده و بررسی است.

وی افزود: امروزه نه فقط وضعيت كلانشهرها، بلكه شهرهاي كوچك و بزرگ را بر اساس حجم تردد وسايط نقليه و خودروها مي توان سنجيد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: اطلاعات مربوط به آمد و شد انواع وسايل نقليه و در واقع آمار تردد، يكي از اساسي ترين و مهم ترين آمار مورد نياز در مديريت راه ها، برنامه ريزي براي كنترل و نظارت بر عبور و مرور وسايل نقليه، تعيين زيرساخت ها و امكانات مورد نياز در شبكه جاده اي گذرگاه هاي درون شهري و برون شهري و در عين حال تعمير و نگهداري راه هاست.

وی ادامه داد: به همين دليل براي تشخيص دقيق وضعيت و حجم ترافيك در ساعات مختلف روزهاي عادي، تعطيلات و روزهاي پاياني هفته، تردد شمارهايي در مبادی ورودي و خروجي شهر تهران نصب شده است تا از اين طريق ميزان ورود و خروج خودروها به شهر مشخص شود.

وزیری با بیان اینکه همچنین نصب و راه اندازی سیستم و دوربین های پلاک خوان در مبادی ورودی و خروجی شهر در دستور کار است تا امکان نظارت دقیق تر بر وسایل نقلیه فراهم شود گفت: با استفاده از سیستم پلاک خوان به طور مثال می توان از خروج تاکسی های شهر تهران از محدوده شهری جلوگیری کرد و نظارت بهتر و دقیق تری بر عملکرد خودورهای سنگین داشت. 

وی تصریح کرد: با استفاده از سیستم ها هوشمند امکان مدیریت دقیق تر و بهتر برترددها به وجود می آید و همچنین زمینه کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز فراهم می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: