جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 ارديبهشت 1396     
معاون شهردار تهران:
شهرداری تهران به بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا(ع) برابر مصوبه شورای شهر کمک کرده نه خیریه امام رضا(ع)

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: کمک به موسسات خیریه و عام المنفعه بر اساس بند 6 ماده 55 قانون شهرداری انجام می گیرد که در آن تصریح شده مساعدت مالی به موسسات فرهنگی، بهداشتی مانند درمانگاهها و بیمارستانها، تعاونی ها و سایر موسسات فرهنگی و ورزشی با مصوبه شورای شهر صورت می پذیرد.

 

ناصر امانی گفت: طی تاریخ بلدیه، شهرداری تهران به صدها موسسه عام المنفعه و خیریه کمک کرده است که در این دوره نیز در ردیف های بودجه مصوب شورای اسلامی هر سال درج و ثبت گردیده است. به عنوان مثال در بودجه سال 95 شهرداری تهران 25 عنوان پروژه خاص به مبلغ 705 میلیارد ریال بعنوان کمک، احداث، تکمیل و یا توسعه بیمارستانها و مراکز درمانی و نگهداری معلولین مصوب و ابلاغ شده که از این مبلغ 609 میلیارد ریال آن هزینه گردیده است.

معاون شهردار تهران افزود: کمک به دو بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا (ع) و مرکز مبارزه با سرطان نه در ردیف های بودجه بلکه در بندهای 9 و10 تبصره 23 بودجه سال 95 شهرداری تهران پیش بینی و تصویب شده و سقف یکسانی برای هر دو پیش بینی گردیده و صرفا تملک املاک و اجرای پروژه می باشد و به هیچ عنوان کمک به خیریه امام رضا (ع) نه در بودجه پیش بینی شده و نه شهرداری تهران به آن کمک کرده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا ادامه داد: برابر همین تبصره این دو بیمارستان موظفند در قبال این کمک شهرداری تهران خدمات درمانی به کارکنان و یا شهروندانی که از سوی شهرداری معرفی می شوند ارائه دهند که موافقت نامه با هر دو بیمارستان به امضاء رسیده و تعهدات لازم از آنها اخذ شده است.

معاون شهردار تهران گفت: زمین بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا (ع) نیز با قیمت کارشناسی با کاربری بهداشتی و درمانی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام گرفته واگذار شده و اسناد آن موجود است و اصولا این زمین با کاربری بهداشتی و درمانی در ابتدا قرار بود به مرکز مبارزه با بیماریهای خاص واگذار شود که بدلیل انصراف مسئولین آن مرکز از طریق سازمان سرمایه گذاری با طی مراحل قانونی و کارشناسی رسمی به بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب واگذار گردید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: