جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 ارديبهشت 1396     
ارتقاء سطح سلامت و افزایش مشارکت اجتماعی سالمندان در منطقه 7

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛ شهردار منطقه 7 از اجرای برنامه های مختلف در کانون های سالمندان منطقه با هدف ارتقاء سطح سلامت و افزایش مشارکت اجتماعی این قشر از جامعه خبر داد.

 

دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: ارتقاء فرهنگ ورزش و افزایش تحرک بین سالمندان با تشکیل تیم ورزشی، بالا رفتن روحیه و افزایش مشارکت آنها و حساس شدن سالمندان نسبت به سلامت جسمی و روحی خود از جمله اهدافی است که در کانون های سالمندان منطقه پیگیری می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران با راه اندازی خانه های سلامت و تشکیل کانون‌هاي سالمندان زمینه برای مشارکت شهروندان در جهت ایجاد جامعه سالم ، پویا ، مولد ، با نشاط و فعال را فراهم کرده است تا با انتقال توانایی ها و مهارت ها به نسل آینده همه در سازندگی جامعه نقش ایفا کنیم.

شهردار منطقه 7 با اشاره به جایگاه رفیع و والای سالمندان، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام سالمندان مایه خیر و برکت در جامعه و خانواده هستند. استفاده ازنصایح، اندوخته ها و تجربیات ارزشمند آنان موجب سربلندی است و ما نیز برای اعتلا و پیشرفت باید وامدار تجربیات ارزشمند آنان باشیم.

وی با بیان این که حرکت در مسیر اجرای سیاستهای سازمان بهداشت جهانی و برنامه ریزی برای پیری جمعیت آینده کشور از رویکردهای مدیریت شهری منطقه است افزود : فعال سازی سالمندان، مشارکت و ایجاد امنیت روحی و جسمی آنان از برنامه هایی است که در دستور کار منطقه قرار دارد.

 

دکتر طلوعی در پایان یادآور شد: اقداماتی در قالب ایجاد تسهیلات و مبلمان شهری مناسب برای تردد در پیاده رو و سواره رو، افزایش سرویسهای بهداشتی و مناسب سازی بوستانها ، تقویت عملکرد کانون سالمندان ، نخبگان ، جهاندیدگان و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی و استفاده ازتجربیات علمی این عزیزان از اقداماتی است که در این منطقه اجرا می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: