جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 ارديبهشت 1396     
رفع تاسیسات معارض پروژه احداث کانال کمکی سرخه حصار در 2 ماه

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛تاسیسات معارض پروژه احداث کانال کمکی سرخه حصار، طی یک بازه زمانی 2 ماهه جابجا و از مسیر اجرای پروژه برطرف شد.

 

 مهندس مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور فراهم شدن امکان احداث کانال کمکی قطعه 3 سرخه حصار جنوبی، تاسیسات مختلفی از قبیل آب، گاز و برق جابجا شده است؛ امری که با وجود فشردگی تاسیسات فوق در محدوده ای به طول 50 متر، طی یک بازه زمانی 2 ماهه به سرانجام رسید.

وی با بیان آنکه عملیات احداث بخش های بالادست و پایین دست کانال کمکی سرخه حصار پیش از جابجایی معارضات تاسیساتی موجود در جنوب خیابان بوعلی به اتمام رسیده بود، برطرف ساختن خطوط لوله 150، 300 و 900 میلیمتری آب، خط لوله 4 اینچ گاز و شبکه برق 20 کیلوولت طی یک برنامه زمانی محدود را امری ضروری دانست و یادآور شد عملیات جابجایی تاسیسات معارض آب و گاز با توجه به افزایش نزولات آسمانی و جریان سیلابی کانال سرخه حصار در کوتاه ترین زمان ممکن تحقق یافت.

به گفته مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری، عملیات رفع تاسیسات معارض آب با مشارکت شرکت آب و فاضلاب منطقه 4 و شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب شهری، تاسیسات معارض گاز با مشارکت امور خطوط لوله گاز استان تهران و شبکه معارض برق نیز با مشارکت منطقه برق هفتم تیر انجام شده است.

گفتنی است سطح مقطع کانال سرخه حصار جنوبی در محدوده حدفاصل روستای امین‌آباد تا روستای تقی‌آباد پاسخگوی عبور سیلاب‌های فصلی نبود. بنابراین احداث یک کانال کمکی به موازات کانال موجود در دستور کار قرار گرفت تا نه تنها بخشی از شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی جنوب پایتخت تکمیل شود بلکه یکی از مهمترین گلوگاه‌های موجود در مسیر کانال‌های اصلی حوضه آبریز شرق تهران برطرف گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: