جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 ارديبهشت 1396     
تدوین دستورالعمل بازرسی پل های سواره رو

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛مدیر گروه مقاوم‌سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از تدوین دستورالعمل بازرسی سطح یک پل ها خبر داد.

 

 مهندس "رضا صادق‌دوست" ضمن اعلام خبر فوق افزود: با تصویب دستورالعمل بازرسی سطح یک پل‌ها در شورای عالی فنی شهرداری تهران، فرآیند بازدید سریع پل ها که بیشتر شامل بررسی آسیب های مشهود این سازه ها است، ضابطه‌مند و استاندارد خواهد شد. ضمن آنکه می توان انجام این سطح از بازرسی ها را در صورت نیاز به کنترل گسترش آسیب ها به صورت ادواری در دستور کار قرار داد.

وی با بیان آنکه دستورالعمل بازرسی سطح یک پل ها شامل مجموعه ای از ضوابط و کاربرگ های دقیق است که در این سطح تهیه و تکمیل می شوند، یادآور شد این نوع بازرسی ها به صورت سالانه و نیز بلافاصله پس از وقوع حوادث انجام می شود و هدف از ضابطه مند کردن آن در قالب تدوین یک دستورالعمل، نهادینه کردن و یکسان سازی روش های بازرسی، جلوگیری از گسترش سریع آسیب ها، اطمینان از ایمنی و آسایش بهره برداران و پایش آسیب ها و تاثیر آن بر عملکرد پل ها می باشد.

 

به گفته مدیر گروه مقاوم‌سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، تکمیل فرم‌های دستورالعمل مذکور باید توسط افراد آموزش دیده که دارای تجربه علمی و عملی مناسب در زمینه تعمیر و نگهداری پل ها می باشند، انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: