جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 ارديبهشت 1396     
جعفری در حاشیه بازدید از پروژه مسجد 72تن :
به زودی نخستین مسجد شاخص در مبادی ورودی تهران به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه به زودی نخستین مسجد شاخص در مبادی ورودی تهران به بهره برداری می رسد، گفت: ترکیب معماری ایرانی اسلامی از شاخصه های این پروژه به شمار می آید.

 مهندس علیرضا جعفری در حاشیه بازدید از پروژه مسجد 72 تن گفت: عملیات عمرانی شبستان  و تمامی فضاهای داخلی این  مسجد به پایان رسیده است.

وی با اشاره به  اینکه دو سالن اجتماعات و کلاسهای آموزشی نیز در بخش زیر زمین مسجد 72تن در نظر گرفته شده است، افزود: تزیینات و کاشی کاری گنبد و گلدسته ها نیز به زودی به پایان می رسد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: مسجد 72 تن، در 4 طبقه ، دو طبقه زیرزمین و دو طبقه همکف و اول است و سطح اشغال هر طبقه  1200 مترمربع با ظرفیت پذیرش نمازگزار بالغ بر 650 نفر است.

وی ادامه داد:  قابلیت خدمات شبانه روزی برای مخاطبان  از اقصی نقاط کشور ، تزئینات داخل گنبد به ترتیبی است که نام  5 تن در آن ثبت شده است، 14 فرم قوسی شکل با اقتباس از معماری اسلامی ، ارتفاع گنبد از سطح شبستان به اندازه 30  متر و تزئینات داخلی و خارجی گنبد از جمله ویژگی های این پروژه به شمار می آید.

در راستای سیاستهای فرهنگی و مذهبی شهرداری تهران ایجاد مساجد در مدخل های ورودی شهر تهران در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: