جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 ارديبهشت 1396     
مدیرعامل سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران:
کمربند سبز تهران به ۵۰ هزار هکتار می‌رسد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران۲ هزار و ۲۱۲ بوستان و پارک محلی دارد، گفت: در برنامه پنج‌ساله دوم مساحت کمربند سبز تهران به ۵۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

محمد مختاری در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، با تاکید بر لزوم حمایت از صادرات گل و گیاه، گفت: در حال حاضر ایران بین 60 تا 70 میلیون دلار صادرات گل و گیاه دارد، در حالی که کشورهای همسایه ایران بیش از یک میلیارد دلار در این صنعت درآمد کسب می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ایران در خصوص تنوع گونه‌های گیاهی جزء اولین کشورها در جهان، است، تصریح کرد: 15 هزار تولید کننده داخلی در کشور فعالیت‌ می‌کنند که اگر صادرات گل و گیاه و تولید افزایش پیدا کند ، فرصت های شغلی بسیاری در این صنعت ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار کرد: هدف شهرداری تهران در مدیریت فعلی، کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران در حوزه فضای سبز بوده است که هم اکنون بهترین و زیباترین بوستان‌های شهر تهران متعلق به مناطق جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه آمار سرانه فضای سبز تهران توسط دانشگاه تهران، اعلام می‌شود، گفت: شهرداری تهران در خصوص میزان سرانه فضای سبز دخل و تصرفی ندارد، بر همین اساس برآوردهای انجام شده از سوی دانشگاه تهران هم اکنون سرانه فضای سبز شهر تهران 16.7 متر مربع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فاصله‌های 300 متری یک پارک محله‌ای احداث شده است، یادآور شد: بافت فشرده فرسوده مهمترین دلیل عدم توزیع عادلانه فضای سبز در بین مناطق 10، 14، 17 است.

به گفته مختاری کمربند سبز شهر تهران به 2 هزار و 100 هکتار رسیده است و در نظر داریم داریم در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران این میزان به 50 هزار هکتار افزایش یابد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: