جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 ارديبهشت 1396     
کاهش برخی معضلات زیست محیطی منطقه 10با تکمیل شبکه فاضلاب شهری و تبدیل انهار به کانیو

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 10 گفت: با اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری و اتصال شبکه خانگی همچنین تبدیل انهار به کانیو تا حدودی مشکلات زیست محیطی منطقه کاهش می یابد.

 

عباس بابازاده با اشاره به رفع پاره ای از مشکلات زیست محیطی منطقه با اجرای سیستم فاضلاب شهری و تبدیل نهر به کانیو گفت: علاوه بر اجرای تمهیدات پیشگیرانه در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگ سازی برای انتقال زباله در ساعت مقرر، کاهش حجم زباله، اصلاح الگوی مصرف، تفکیک از پسماند از مبدا و ... اقداماتی زیرساختی نیز در قالب اجرای شبکه فاضلاب شهری و تبدیل نهر به کانیو در دست اجراست.

وی افزود: تاکنون با همکاری شرکت آب و فاضلاب، 95 درصد شبکه فاضلاب شهری اجرایی شده است که با تکمیل آن از طریق اعمال تخفیف از سوی اداره آب و فاضلاب و مشارکت شهروندان برای اتصال شبکه های خانگی امیدواریم شاهد رفع برخی معضلات زیست محیطی منطقه باشیم.

وی یادآور شد: با اجرای طرح فاضلاب شهری بستر مناسب برای جمع آوری انهار و تبدیل آن ها به کانیو فراهم شده است و از سال گذشته تاکنون این عملیات در معابر سطح منطقه به طول 12472 متر صورت گرفته است.

بابازاده افزود: اجرای این طرح، رفع مشکلات زیست محیطی، جلوگیری از انباشت زباله ها و آبگرفتگی در انهار، پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذي، تعریض معابر برای تردد و پارک وسایل نقلیه، کاهش هزینه های لایروبی، مناسب سازي معابر برای عابرین پیاده، حذف پل هاي ناهمگن روي انهار در مقابل پارکینگ هاي منازل، زیباسازي محیط هاي شهري و حفظ بهداشت محیط زیست را در پی دارد.

وی با اشاره به اجرای مستمر طرح های مبارزه با جانوران موذی، نقش شهروندان را در رعایت اصول بهداشتی حائز اهمیت برشمرد و خواستار مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای طرح های شهری شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: