جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 ارديبهشت 1396     
تلقی نادرستی که در حمایت از خودروسازان می شود :
آیا حمایت از تولید به معنای ایجاد بازار انحصاری است ؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : علی رغم حمایت های متعارفی که در این سالها از صنعت خودرو صورت گرفته است اما متاسفانه نتیجه مطلوبی به لحاظ کیفیت و تنوع در تولید حاصل نشده است.

 

رضا علیزاده  اظهار داشت : در صورتی که حمایت اصولی از صنعت خودرو صورت نگیرد نتیجه آن همین شرایطی خواهیم بود که امروز شاهدیم.

وی تصریح کرد : گاها حمایت از تولید به معنی ایجاد بازار انحصاری برای خودروسازان تلقی می شود و بعضا حمایت های بی حدی از این بخش صورت می گیرد که نهایتا منجر به عدم حضور در بازار رقابت و رخوت و سستی در این صنعت می شود.

وی گفت : امروز کلیه تولیدکندگان داخلی ضمن اینکه حمایت می شوند باید در مسیر رقابت نیز قرار گیرند ،چنانچه شرکتها احساس وجود رقیبی را در بازار داخل نداشته باشند خود به خود به جای حرکت در مسیر توسعه ، عقبگرد خواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت امروز خودروسازان در حوزه کیفیت و قیمت اظهار داشت : متاسفانه شرایط موجود حاکی از عدم رقابتی شدن کیفیت و قیمت در تولیدات داخلی است این در حالی است که خود شرکتها نیز از اوضاع مناسبی به لحاظ مالی برخوردار نیستند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : متاسفانه حمایت های دولت در این سالها از خودروسازان به جای ورود صنعت خودرو به چرخه رقابت و پیشرفت ، موجب سستی در مسیر توسعه شده و خروجی آن هم به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

علیزاده افزود : در اصل اینکه باید از تولید داخل حمایت شود شکی نیست . اینکه محصولاتی که در داخل امکان تولید دارند باید از ورود مشابه خارجی آنها بواسطه تعرفه ها کنترل بیشتری صورت گیرد شکی وجود ندارد اما این حمایت نباید به شکلی باشد که شرکتها احساس کنند که رقیبی برای آنها وجود ندارد و به دنبال ابتکار و خلاقیت و دستیابی به استانداردهای روز دنیا و نزدیکی به رقبا نباشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: