جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 ارديبهشت 1396     
حذف کارت سوخت به نفع اقتصاد کشور است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح حفظ یا حذف کارت سوخت گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حذف کارت سوخت اتفاق نظر دارند و برخی مخالف این امر هستند.

 

قاسم ساعدی افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور نیاز چندانی به حفظ کارت سوخت نیست چرا که این کارت در زمان بحران اقتصادی باید مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان محدود کننده مصرف سوخت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که وجود کارت سوخت هیچگونه محدودیت مصرفی برای رانندگان به همراه ندارد حذف آن موجب بروز اختلال در میزان مصرف نمی شود و تنها هزینه های اضافی برای دولت به همراه دارد چرا که نگهداری سامانه مربوطه حدود 20 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و این امر به نفع اقتصاد کشور نیست.

وی اظهار داشت: از طریق سامانه کارت سوخت هیچگونه کنترلی بر قاچاق سوخت صورت نمی گیرد و برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان در این عرصه بجای حفظ کارت سوخت بایستی تشدید میزان نظارت و کنترل بر واحدهای وارداتی و صادراتی در دستور کار قرار گیرد.

ساعدی با بیان اینکه وجود کارت سوخت در دهه 80 یک امر ضروری برای ایجاد تعادل در اقتصاد کشور تلقی می شد، اذعان داشت: در وضعیت کنونی کشور و با وجود برجام و تولید روزانه 20 میلیون لیتر بنزین داخلی و توسعه آن نیازی به اعمال محدودیتی در مصرف و حفظ کارت سوخت احساس نمی شود و بهتر است هر چه زودتر نسبت به حذف این سامانه اقدام گردد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت بنزین در سال جدید خاطرنشان کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی در پی ملزم نمودن عدم تغییر قیمت بنزین و سوخت در سال 96 هستند چرا که ثبات قیمت سوخت به معنای یکی از شاخص های ثبات اقتصادی کشور است و تثبیت قیمت بنزین از اولویت های مجلس و دولت محسوب می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: