جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 ارديبهشت 1396     
اعلام سه روز عزای عمومی در گلستان +عکس

معدن زغال سنگ آزادشهر به علت عدم ایمنی و انتشار گاز متان دچار انفجار شد؛ در حالی که پیش از این معدنچیان بارها به مسئولان هشدار داده بودند.


 
انفجار معدن 
 
سرویس اجتماعی فردا: ساعت 11.50 دقیقه ظهر دیروز انفجاری در معدن زغال سنگ در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوست که طی آن تعدادی از کارگران مصدوم و تعدادی نیز در زیر آوار محبوس شدند. تلاش امدادگران برای نجات حادثه‌دیدگان ادامه دارد. 
 
ماجرا چه بود؟
 
معدن زغال سنگ آزادشهر به علت عدم ایمنی و انتشار گاز متان دچار انفجار شد؛ در حالی که پیش از این معدنچیان بارها به مسئولان هشدار داده بودند. اما بی تفاوتی مسئولان نسبت به این موضوع، چنین حادثه ای را به بار آورد.
 
حالا عملیات امدادی ادامه دارد، و هنوز هم از فاصله 50 متری ورودی تونل اصلی بوی گاز استشمام می‎شود و طبق آخرین گزارش‌ها همه 35 کارگر محبوس در تونل جان باختند.
 
مرگ 21 معدنکار که برای کمک رفته بودند

شب گذشته مدیرکل مدیریت بحران استاتن گلستان مرگ 21 معدنکار را تائید کرد.

این در حالی است که رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: «این یپکرها مربوط به معدن‌کارانی است که برای کمک به مصدومان وارد معدن شده بودند و این آمار مجزا از 32 معدن‌کار حبس شده در معدن است. هم اکنون 600 متر از معدن پاکسازی شده و در حال حفر معدن تا 1500 متر هستند.

رئیس پزشکی قانونی نیز در گفتگو با فارس اعلام کرد: پیکر همه جانباختگان حادثه انفجار معدن ذغال سنگ در آزادشهر که به پزشکی قانونی استان گلستان تحویل داده شده بود، شناسایی شد.
 
 برگزاری جلسه شورای تامین

ساعت 2 صبح بود که دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان گلستان گفت: قرار است جلسه شورای تامین با حضور وزیر کار و وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل حادثه انفجار معدن آزادشهر برگزار شود.

این در حالی است که نیروهای امدادی همچنان در حال خارج کردن اجساد از داخل معدن هستند. و عملیات اکسیژن رسانی به اعماق معدن در حال انجام است. آواربرداری همچنان ادامه دارد.
 
آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس نیست

ساعتی بعد صادقعلی مقدم، در گفتگو با تسنیم گفت: با تلاش نیروهای امدادی 21 نفر از معدنچیان که قبل از آوار و به‌علت نشست گاز جان خود را از دست داده بودند از تونل خارج شدند.

وی افزود: اکنون نیروهای امدادی در تلاش برای آواربرداری و باز کردن مسیر برای رسیدن به بخش دیگر تونل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: نیروهای کمکی برای آواربرداری از طلس و سوادکوه نیز به محل حادثه رسیده‌اند و در تلاش برای باز کردن مسیر هستند تا به بخش کارگاهی و معدنکاران محبوس برسند.

مقدم اظهار کرد: از مجموع 35 نفر محبوس‌شده در معدن زمستان یورت، 21 نفر به‌علت انفجار گاز متان و نشست گاز منوکسید کربن در داخل تونل و کمبود اکسیژن، دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند.

وی افزود: آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس در معدن در دست نیست و همه آمارها گمانه‌زنی و شنیده‌ها است.
 
اسامی حادثه دیدگان

اسامی 28 نفر از حادثه‎دیدگان اعلام شد: عباس عادلی، روح‎الله سوسرایی، حسن علیخانی «شاه‎رضا»، علی‎محمد کمال‎وطن، حسین میردار، حسن علیخانی «برزعلی»، حسین محمودی، شهمرادی، تقی طاهردوست، خادم میردار، علی گنجی‎وطن، مهدی اونق، عزت نکویی و سیدمحمد میرعرب از جمله مصدومان این حادثه هستند.

از دیگر حادثه‎دیدگان اسامی عقیل سوسرایی «یحیی»، جهانگیر سارانی، علی مسعودی، حسن رجبلو، محمد نصرتی، محسن زمانی، حسن سوسرایی «رمضان»، حبیب کمالی، قدرت نکویی، علی قانچی، عبدالله محمدی، علی‎اصغر علیخانی، حسن مسعودی و موسی بهشتی به چشم می‎خورد.
 
هنوز مشخص نیست کارگران زنده باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره زنده بودن کارگران محبوس در بخش دوم گفت: اگر اکسیژنی در آن بخش وارد شده باشد احتمال این است که کارگران زنده باشند اما هنوز مشخص نیست.

مقدم اظهار کرد: پس از انفجار معدن به 2 بخش تقسیم شده و تاکنون 21 نفر کارگر جان‌باخته قبل از آوار خارج شدند و باید منتظر باشیم تا عملیات آواربرداری به پایان برسد.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.
 

غلظت گاز امدادرسانی را سخت کرده است‌

 رضا مروتی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: غلظت گاز مونوکسید کربن در داخل تونل معدن فرایند کار را سخت کرده و قدرت و شعاع دید نیروهای امدادی کمتر شده است.

مروتی گفت: براساس آمار شیفت‌‏ها و آنچه که پیش‌‏بینی شده مجموع کل محبوس‌شدگان 35 نفر است که تاکنون اجساد 21 نفر آنها خارج شده و احتمال می‏رود 14 نفر در آن محوطه گرفتار باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر و دیگر ادارات مربوط از استان گلستان و دیگر استان‌‏ها و متخصصان معدن در محل حضور دارند و امیدواریم که در انتهای تونل با افراد زنده روبه‌رو شویم.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: عملیات امدادرسانی تا مرحله نهایی رسیدن به آخرین نفر ادامه خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: