جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 ارديبهشت 1396     
دولت هند در پی ترویج فروش خودروهای برقی است

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، دولت هند در تلاش برای ترویج فروش خودروهای برقی در کشور روی سیاستی کار می کند که تا سال 2030 فروش این گونه خودروها در بازار را سرعت می بخشد.

به عنوان بخشی از این هدف، دولت تصمیم دارد تا هزینه های ابتدایی خرید خودروی برقی را کاهش دهد که اکنون بیش تر از خودروهای سوخت فسیلی قیمت دارند.

برخلاف بازارهایی همچون چین، ایالات متحده و اروپا که یارانه بیش تری به خودروهای برقی اختصاص دارد، دولت هند تصمیم دارد روی استراتژی تقسیط باطری کار کند. بر اساس این طرح، خریدار خودروی برقی نباید پول بسته باطری را بدهد. در حالی که باطری خود هزینه بالایی دارد این امر به کاهش قیمت خودروهای برقی کمک می کند. این برنامه شامل دوچرخه ها، سه چرخه ها و اتوبوس های غیر AC نیز می شود که بانیروی برق کار می کنند و امکان فروش آن ها بدون دریافت هزینه باطری هست. این امر کمک خواهد کرد تا قیمت خودروهای برقی تا 70 درصد کاهش یابد چرا که بسته های باطری بخش زیادی از قیمت خودروهای برقی را به خود اختصاص می دهند.

هم چنین دولت هند تصمیم دارد برنامه ریزی هایی برای مبادله باطری ها در ایستگاه های شارژ انجام دهد. این امر برای اتوبوس های برقی بسیار مناسب خواهد بود چرا که در این صورت می توانند در هر زمان که لازم شد باطری های خالی را با نسخه های با شارژ کامل تعویض کنند. هم چنین این طرح می تواند نگرانی ها در مورد طیف حرکتی پایین خودروهای برقی را از بین ببرد. گمان می رود طی شش ماه آینده سیاست کلی در این مورد اعلام شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: