جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 ارديبهشت 1396     
شهروندان در مجاورت نقاط خطرساز توقف نکنند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛شهرداري منطقه يک تهران با صدور اطلاعيه اي از شهروندان خواست با توجه به بارش هاي اخير و امکان شسته شدن سنگ و شن از ارتفاعات،از توقف خودرو و مجاورت در مکان هاي خطرساز خودداري کنند.

 مهندس مجيد نوربخش معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري اين منطقه، با اعلام اين اطلاعيه اظهار کرد : با توجه به موقعيت جغرافيايي و کوهپايه بودن منطقه يک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگي ها، شهروندان وسايل نقليه خود را در مجاورت مکان هاي خطرساز از جمله مسير کوه و زير درختان پارک ننموده و از ريختن نخاله ها و ضايعات ساختماني ، و زباله هاي خانگي در داخل رودها و کانال ها خودداري نموده که موجب گرفتگي جريان آب نشود .

وي با اشاره به حضور نيروهاي خدماتي در سطح معابر منطقه يک گفت: مديران خدمات شهري نواحي ، ناظرين، اکيپ هاي عملياتي و لايروبي در بارش هاي اخير به صورت آماده باش در معابر پر تردد و اصلي سطح منطقه حضور يافته و آبهاي سطحي ناشي از بارش باران را هدايت نمودند.

نوربخش افزود: طبق آناليز اجرايي ، نيروهاي خدمات شهري و پيمانکاران مستقر در نواحي ده گانه منطقه يک ماهي يکبار اقدام به لايروبي کل انهار روباز و روبسته سطح منطقه يک مي کنند که در طرح هاي ويژه ، اين عمليات به ماهي دو بار نيز مي رسد.

وي تصريح کرد : در هر ناحيه نقاط حساسي وجود دارد که با حضور کارگران مستقر در اين نقاط و بازديد مستمر ، ساماندهي مي شوند و برخي نقاط که امکان آبگرفتگي به دليل عدم کشش انهار نسبت به حجم بارش ها وجود دارد کارگر مستقر حضور داشته و سريع اقدام به ساماندهي و هدايت آبهاي جاري مي کند.

نوربخش مهمترين علت آبگرفتگي انهار سرپوشيده و روباز را زباله هاي شهري دانست که توسط افراد نا آگاه در انهار رها و موجب گرفتگي آنها  و آبگرفتگي معابر مي شود.

اين مقام مسئول روزهاي پاياني هفته را روزهاي پر کاري براي کارگران لايروب دانست و گفت: در روزهاي پاياني هفته حجم وسيعي از زباله ها در معابر رها مي شود که کارگران به صورت فعال اقدام به پاکسازي مسيرها و  انهار مي کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: