جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 ارديبهشت 1396     
کاهش یکساله سن معاینه فنی خودروها تاثیری در بهبود کیفی هوا ندارد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه کاهش سن معاینه فنی خودروها گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سن معاینه فنی خودروها از 5 سال به 2 سال کاهش یافته است.

 

محمد دامادی  افزود: کاهش یکساله سن معاینه فنی خودروها تاثیر چندانی در بهبود کیفی هوا و کاهش آلاینده های زیست محیطی نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روی کاهش سن معاینه فنی به 2 سال اتفاق نظر داشتند به طور قطع شرایط کیفی هوا در کلانشهرها بهبود می یافت البته خروج خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه مترو نیز تاثیر بسزایی در وضعیت زیست محیطی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اظهار داشت: بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت کشور موظف به توسعه و نوسازی خودروهای فرسوده شده چرا که این وسایل نقلیه از منابع اصلی آلاینده های زیست محیطی هستند البته گسترش شبکه های حمل و نقل عمومی موجب ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بجای خودروهای شخصی می شود و کاهش میزان آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

دامادی در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نوسازی و توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده و تسهیلات مناسبی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است تا شهرداری ها هر چه سریع تر اجرای طرح را در دستور کار قرار دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: