جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 ارديبهشت 1396     
ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن کمپوست در تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه کمپوست تولیدی قابلیت استفاده به عنوان مالچ طبیعی را دارد، گفت: شهرداری تهران آمادگی این را دارد تا با همکاری ستاد مبارزه با ریزگردها در خصوص حمل و انتقال این کودها به مناطق درگیر ریزگردها همکاری کند.

 

منصور باقرصاد با اشاره به اینکه کمپوست تولیدی سازمان مدیریت پسماند هم به صورت پودر وهم به صورت گرانول در موسسه انیستو پاستور آزمایش شده و وزارت کشاورزی نیز مجوز عدم منع مصرف کمپوست تولیدی راصادر کرده است، گفت: کیفیت کمپوست تولیدی، استانداردهای لازم را دارد و در حال حاضر نیاز فضای سبز مناطقی از شهر تهران از آن تامین می‌شود.

وی با اشاره به برخی از ادعاها در خصوص عدم استفاده از کمپوست تولیدی در بوستان‌های شهر تهران، تصریح کرد: علت اینکه در مناطق مختلف شهر تهران از کمپوست تولیدی از زباله‌ها استفاده نمی شود، این است که از سال های گذشته کود مورد نیاز فضای سبز شهری از کودهای دامیتامین می‌شد که این موضوع به یک عادت تبدیل شده است و تغییر این روال مبحثی زمان بر است.‌

باقرصاد افزود: به دلیل وجود شیشه در پسماندهای شهری، این موضوع در کمپوست تولیدی به عنوان عاملی منفی تلقی میشد که طی دو سه سال اخیر شیشه از زباله تفکیک شده و به‌طور کامل از کمپوست حذف شده است، بنابراین در حال حاضر مصرف این کودها در فضاهای سبز شهری بلامانع است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 87 سالانه 3 هزار تن کمپوست در تهران تولید می‌شد که در سال 92 این مقدار به 70 هزار تن رسید و اکنون ظرفیت تولید 120 هزار تن کمپوست در تهران وجود دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه کود کمپوست میتواند به عنوان مالچ طبیعی و غیر نفتی مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: از این کمپوست می‌توان هم برای بیابان زدایی بیابان‌های اطراف تهران و هم مبارزه با ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور بهره برد.

باقرصاد در انتها تصریح کرد: بین سازمان مدیریت پسماند با اداره کل بیابان زدایی و وزارت کشاورزی رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در صورت توافق، با خریداری ماشین آلات، تولید کمپوست افزایش یافته و شهرداری تهران در بحث حمل و نقل کمپوست به مناطق مختلفی که درگیر پدیده ریزگردها هستند نیز آمادگی لازم را دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: