جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 مهر 1393     
شهرداری تهران در اجرای تونل از مجموعه های باتجربه کشور است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران صبح امروز با حضور مشاور رییس جمهور ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و جمعی از متخصصان و مهندسان این حوزه در دانشگاه تهران برگزار شد.

سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران ظرف امروز و فردا در دانشگاه تهران برگزار می شود تا متخصصان و مهندسان صنعت سدسازی و تونل سازی بتوانند به تبادل اطلاعات و تجربه بپردازند .

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و عضو هیات رییسه این همایش درخصوص برپایی چنین همایش هایی گفت: خوشبختانه همایش سد و تونل ایران هر سال با استقبال صنوف مرتبط با این حوزه برگزار می شود و هر سال این همایش پربارتر و غنی تر از سال پیش است .

وی با بیان اینکه در کنار این همایش میزگردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی نیز پیش بینی شده است، افزود: بحث های خوبی در این کارگاه ها بین کارفرما و افراد متخصص صورت می گیرد .

حسینی با اشاره به اینکه بحث های جدی در جهان درخصوص صنعت آب وجود دارد، گفت: پیش بینی های لازم انجام شده تا بتوانیم متخصصان مرتبط را دوره هم جمع کنیم و بحث های خوب و داغ کارشناسی در این زمینه داشته باشیم .

به گفته حسینی، شهرداری تهران در خصوص تونل های ترافیکی ، مترو و تونل های جمع آوری آب های سطحی جزو مجموعه های باتجربه کشور و عضو موثر دراین زمینه است .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دوستان بنده در معاونت فنی و عمران سعی دارند در تمامی میزگردها شرکتی موثر داشته باشند، افزود: به طور حتم باشرکت در این جلسات علاوه بر تبادل اطلاعات می توان تجربیات خود را هم به دیگران منتقل کنیم و از تجربه های آنها بهره ببریم.

وی با بیان اینکه کشور متعلق به همه است و صنف مهندسی باید این همیت را داشته باشد که آنچه را به دست می آورد، دراختیارهمه افراد قرار دهد، تصریح کرد: صنف مهندسی در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته و اگر اطلاعات و تجربیات منتقل شود موجب افزایش رفاه و ارایه طرح های بهتر برای مردم می شود .

حسینی اضافه کرد: این کنفرانس ها از نقاط کلیدی برای تبادل تجربه است و قاعدتا انسان برای پیشرفت باید علاوه بر یادگیری و علم آموزی به دیگران نیز علم خود را انتقال دهد تا دیگران نیز رشد پیدا کنند و به عبارتی اخلاق حرفه ای در صنعت مهندسی اشاعه یابد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین در مراسم افتتاح سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران با ارایه اخلاق حرفه ای گفت: درارتباطات بین چند موجود زنده همیشه تضاد منافع پیش می آید که برای ایجاد ارتباطاتی پایدار و تعادل بین منافع فردی و جمعی نیاز به قانون و نظم است.

وی با بیان اینکه موجودات هوشمند و اجتماعی برای ایجاد تعادل و پایداری در جامعه به تنازع بقا اکتفا نمی کنند، افزود: موجودات هوشمند و اجتماعی در پی آرامش و رضایت جمعی نیز هستند و برای این منظور قوانینی وضع می شود .

حسینی اضافه کرد: باید این قوانین تضاد منافع را شناسایی کرده و برای به حداکثر رساندن تست رضایت جمعی در دراز مدت سعی به محدود کردن منافع افراد کمتر و کوتاه مدت کنیم .

وی در ادامه اظهارداشت: هر چه هوش و دانش و فرهنگ جامعه بیشتر باشد، تعداد قوانینی که وضع می شود بیشتر است. البته همیشه افرادی هستند که به علت هوش کمتر متوسل به قوانین جوامع پایین تر می شوند. اگر رفتار این افراد عمومیت پیدا کند جامعه به سطح پایین تری نزول پیدا می کند و موجب عدم رضایت جمعی و آسایش می شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قوانین و آیین اخلاق حرفه ای همان اصول قوانین جامعه است، افزود: البته این قوانین، قوانینی است که مخصوص آن حرفه بیان شده است . نمونه ای از این اصول را می توان در آیین اخلاق حرفه ای مهندسان مشاوره ایران دید. به عنوان مثال رعایت درستی و عدالت در نظرگیری صلاحدید جامعه از جمله این قوانین است .

وی با تاکید بر اینکه اگر در صنف مهندسی این اصول را رعایت نکنیم نمی توانیم پیشرفت داشته باشیم، تصریح کرد: باید با صداقت و تا آخرین حد توانمان کار کنیم. همچنین باید سیستم فعالی برای چک کردن کار خود و دیگران برقرار کنیم و فعالیت هر شخص توسط فرد با صلاحیت مستقلی چک شود .

حسینی با اشاره به اینکه برخی جوانان خیلی سریع می خواهند به آنچه که در طول زمان به دست می آید برسند، گفت: اما پروژه ها نیازمند این هستند که وقت کافی روی آنها گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تا پایان عمر باید معلومات حرفه ای خود را افزایش دهیم، اظهارکرد: درواقع این تکلیف ماست و باید خود را به روز نگه داریم و به طور حتم بدون تسلط بر روی دانش خود نمی توانیم پیشرفت داشته باشیم.

حسینی در ادامه گفت: در اخلاق حرفه ای نبایدهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال نباید کاری را که نمی توانیم انجام دهیم یا در مناقصه ها قیمت پایین بدهیم تا کار را تحویل بگیریم. همچنین نباید دیگران رادرمورد توانایی خود گمراه کرده و طرح هایی را که برای ما نیست به نام خود ثبت کنیم .

حسینی اضافه کرد: دراخلاق حرفه ای نباید از سهیم کردن دیگران در دانش فنی خود امتناع کنیم چون موجب می شود رشدجامعه کاهش یافته و این به نفع کشور نیست .

وی با اشاره به اینکه حرفه مهندسی ، حرفه پر مسوولیتی است، اظهارداشت: عواقب حرفه پرمسوولیتی مانند پزشکی محدود است اما حرفه مهندسی می تواند در زندگی میلیون ها نفر اثر بگذارد و اگر قوانین و آیین نامه ها را رعایت نکنیم اخلاق حرفه ای را زیرسوال برده ایم و جامعه را به ترازهای پایین تر کشانده ایم.

حسینی همچنین با اشاره به برگزیده شدن بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش در انجمن ارزیابی مدیریت پروژه گفت: خوشبختانه امسال این دو پروژه حائز رتبه جهانی شدند و دریاچه شهدای خلیج فارس نیز در بین 20 کلانشهر تهران جایزه مترو پلیس را از آن خود کرد .

وی اضافه کرد: سال گذشته برخی از دوستان می گفتند شهرداری تهران تونل ساخته اما در زمینه سدسازی کاری انجام نداده است اما بنده می گویم که دریاچه شهدای خلیج فارس به نوعی سدی کوچک است که تمامی مبانی سد سازی از جمله بندانحرافی ، کانال آب و... در آن اجرایی شده است .

نورزاد، دبیر کمیته علمی همایش سد و تونل ایران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این مراسم اظهارداشت: دانش ساخت انواع تونل ها جزئی از دانش پیشرفته به حساب می آید و کارهای عظیمی در هر حفر انواع تونل مثل تونل های حمل و نقلی ، تونل های انتقال آب و فضاهای زیرزمینی بزرگ مثل ایستگاه های مترو، نیروگاه ها و... انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه کارهای عظیمی در سدسازی کشور صورت گرفته، افزود: هم اکنون 147 سد در دست بهره برداری است 120 سد در دست ساخت و 151 سد در دست مطالعه است که 112 میلیارد مترمکعب آب را استحصال می کند که در واقع 58 میلیارد مترمکعب آب را قابل تنظیم و دسترس قرار می دهد.

نورزاد بابیان اینکه اگر چه معتقدم در زمینه سدسازی به خودکفایی نرسیده ایم، افزود: اما می توانیم بگویم به مرحله ای رسیده ایم که دنیا کشور ما را سدساز در نظر می گیرد .

وی درخصوص تونل ها نیز اظهارکرد: 192 کیلومتر تونل در دست بهره برداری است و 315 کیلومتر دردست اجرا و 233 کیلومتر دردست مطالعه داریم .

دبیر کمیته علمی همایش سد و تونل ایران در ادامه اظهارداشت: این همایش در زمینه بحث های حرفه ای سد و تونل در سال 89 تشکیل شد و هردوسال یکبار برگزارمی شود که امسال سومین همایش در حال برگزاری است .

نورزاد تصریح کرد: وجه تمایز این همایش با همایش های دیگر این است که صرفا به مباحث علمی نمی پردازد و فرصت خوبی است که دانشجویان کارهایی را که انجام داده اند عرضه کنند و جمع بندی ها در این همایش نسبتا ملموس و کاربردی است .

به گفته وی 301 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 151 چکیده پذیرش و مورد بررسی و ارایه قرار می گیرد .

 43 درصد مقالات درحوزه سدسازی، 40 درصد در بخش تونل سازی و 17 درصد در بخش عمومی ارایه شده است .

شایان ذکر است امروز مهندس ترکان مشاور رییس جمهور به همراه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و جمعی از مهندسان و متخصصان حوزه راه سازی، تونل سازی و سد سازی از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن کردند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: