جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 ارديبهشت 1396     
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد:
راه اندازی 15 «مرکز فرآموز مهارت های رفتاری» ویژه کودکان و نوجوانان تهرانی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طی ده سال گذشته مدیریت شهری، 15 «مرکز فرآموز» در مناطق مختلف پایتخت برای آموزش مهارتهای رفتاری به کودکان و نوجوانان تهرانی ایجاد و فعال شده است.

 مجتبی عبدالهی با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت رفتاری در سنین کودکی و نوجوانی و باتوجه به فقدان این آموزش ها در مدارس، اظهارداشت: شهرداری تهران برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیس مراکزی به نام فرآموز کرده است.

وی افزود: اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت اجتماعی به منظور ارتقای سلامت و آموزش غیرمستقیم مهارت های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان (6 تا 12 سال)  تلاش نموده تا با ایجاد مراکز فرآموز  به این مهم دست یابد.

به گفته عبدالهی، یادگیری مهارتهای زندگی، آشنایی با مفاهیم سلامت اجتماعی، تقویت روابط اجتماعی، پرورش خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و در نهایت کاهش بروز رفتارهای پرخطر از اهداف فعالیت این مراکز به شمار می رود.

وی با اعلام اینکه در هر منطقه شهرداری تهران یک مرکز به نام فرآموز براساس اصول ذکر شده توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران پایه گذاری شده است؛ تاکید کرد: ساختمان هر مرکز فرآموز متناسب با عنوان فعالیت آن بر اساس اصول علمی و روانشناسی طراحی و فضاسازی شده و به کارگاه های متنوعی برای یادگیری بهتر و سریعتر تقسیم بندی می شود.

عبدالهی به آموزش در این مراکز توسط مربیان مجرب و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری کودکان اشاره و اظهار کرد: مربیان در این مراکز در محیطی شاد، خلاق و بانشاط با بهره گیری از بازی، نمایش، نقاشی، سفالگری، داستان سرایی و ... با درگیر نمودن همه حواس کودکان مهارت های رفتاری را به روش های غیرمستقیم به کودکان آموزش می دهند و دانش آموزان نیز به عنوان مخاطبین اصلی در قالب اردوهای علمی تفریحی از آموزشهای این مراکز استفاده می کنند.

 وی با پرداختن به اهداف مراکز فرآموز فعال در شهر تهران درراستای آموزش رفتارهای اعتیادآوری نظیر اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مُد و مُدگرایی، غذاهای آماده (فست فود) و... بیان داشت: این مراکز در هر منطقه به نام های مختلف نام گذاری شده اند. از جمله منطقه 1؛ اعتیاد نوین، منطقه 2؛ مهارت برقراری ارتباط موثر، منطقه 3؛خودشناسی، منطقه 4 ؛خلاقیت، منطقه 5 ؛ مهارت دوست یابی، منطقه 6 ؛پیشگیری از مصرف دخانیات، منطقه8 ؛کنترل خشم وهیجان، منطقه 11؛ مسئولیت پذیری و محیط زیست، منطقه 12؛آداب معاشرت، منطقه 13؛تغذیه سالم، منطقه 14؛ احترام، منطقه 15؛هوش اخلاقی، منطقه 17؛ پیشگیری از اعتیاد، منطقه 18؛ پیشگیری از وندالیسم، منطقه 19؛ اعتماد به نفس، منطقه 21؛ رفتار جرات مندانه، منطقه 22؛ حقوق و تكاليف شهروندي در این زمینه فعالیت می کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: هم اکنون این مراکز در 15 منطقه فعال است و در بقیه مناطق نیز در مرحله جانمایی و راه اندازی قرار دارد.

وی ادامه داد: این مراکز در طی سال نیز فعال هستند و عمده فعالیت شان در جهت آموزش مهارت های زندگی، بازیافت، خلاقیت، حقوق وتکالیف شهروندی، مجسمه سازی، اوریگامی، نقاشی، نمایش، داستان سرایی، خلاقیت هنری با موادبازیافتی و بازی های بومی وفکری است. البته این آموزش ها در هر مرکز فرآموز متناسب و مرتبط با موضوع آن مرکز صورت می گیرد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس نیز خدمات آموزشی مراکز فرآموز در قالب طرح اوقات فراغت به مخاطبین گروه هدف ارائه می شود..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: