جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 ارديبهشت 1396     
قالیباف در جمع خبرنگاران:
بهره برداری از این 3پروژه علمی باعث شفاف سازی، افزایش سرعت درخدمات دهی و کاهش آلودگی هوا می شود

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران گفت: پروژه های نقشه همراه شهر تهران، سامانه مشاهده تخلفات رانندگی رویت شده و کتاب اطلس پایداری شهر تهران به شفاف سازی و افزایش سرعت در ارایه سرویس و خدمات ، جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

 

 محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه های نقشه همراه شهر تهران سامانه مشاهده تخلفات رانندگی رویت شده و کتاب اطلس پایداری شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر کارکردهای ستاد اطلس پایداری شهر تهران اظهارکرد: بیش از 170 لایه های اطلاعاتی شامل لایه های فنی ، خدماتی ، اجتماعی و فرهنگی در این اطلس وجود دارد . در واقع در این کتاب اطلاعات مکانی و روابط متقابل بین شهروندان لحاظ شده که همگی آنها متمرکز بر یک دیتابیس است. این اطلاعات می تواند هر روز توسط مردم به روزرسانی شود.

وی با تاکید بر کارکردهای پروژه هایی که امروز به افتتاح رسیدند، گفت: این اتفاق به شفاف سازی و افزایش سرعت در ارایه سرویس و خدمات ، جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش آلودگی هوا کمک می کند. در واقع به جای آنکه افراد 8 ساعت در محل کار سرویس اداری دهند از این طریق می توانند به طور 24 ساعت و شبانه روزی خدمات ارایه کنند و مردم از این امکان استفاده کنند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد چگونه می توانند از امکانات موجود استفاده کنند، گفت: شهروندان با مراجعه به سامانه TEHRAN.IR این فرصت را دارند که اکانت شخصی خود را دریافت کنند و اطلاعات خود را ثبت کنند .

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به توسعه مدیریت یکپارچه شهر تهران اظهارکرد:در حال حاضر اطلاعات بخشی از سازمان ها و ادارات در این اطلس ثبت شده و امیدواریم مابقی نیز نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند .

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری دولت با شهرداری در خصوص راه اندازی سامانه مشاهده تخلفات رانندگی رویت شده تصریح کرد: در این مورد قانون کاملا مشخص است؛ به این معنی که تجهیزات و دوربین ها را نصب کردیم و از آنها نگهداری می کنیم. پلیس هم در اجرای کار حضور دارد و از طریق دوربین ها ثبت تخلف انجام می شود و به صورت اتوماتیک قبض برای رانندگان صادر می شود. این امر در عمل باعث کاهش تخلفات و ارتقای فرهنگ ترافیک شده است .

قالیباف با بیان اینکه تا چند وقت قبل از حجم ترافیک موجود در تهران راضی نبودم، گفت: مدتی قبل چند تصویر در خصوص رانندگی بین خطوط دیدم و متوجه شدم درحال حاضر  3 به 5 مردم این اصل را رعایت می کنند. درواقع امروز در تونل هایی مانند تونل نیایش و پل صدر شاهد حرکت در بین خطوط ، کاهش سرعت و عدم استفاده از مسیر ویژه یا همان لاین اضطراری هستیم. این امر کاهش تصادفات و بروز خسارت های مالی و جانی را به همراه دارد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: