جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 ارديبهشت 1396     
در دوره اخیر مدیریت شهری؛
بالغ بر 12هزار و پانصد صندلی تئاتر و سینما به سرانه فرهنگی پایتخت اضافه شده است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افزایش 5 هزار و 508 صندلی تئاتر و بیش از 7 هزار صندلی سینما در پایتخت طی 12 سال اخیر خبر داد.

علیرضا جعفری با بیان اینکه طی سال های اخیر شاهد توسعه قابل توجهی از حیث تعداد سالن ها و ظرفیت صندلی های سینماها بوده ایم، گفت: داشتن سینماهای با کیفیت حق شهروندان است و شهرداری تهران نیز  اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به رویکرد جهادی و تلاش شهرداری تهران در توزیع عادلانه پردیس های سینمایی در شمال و جنوب سطح شهر تهران اظهار کرد: مدیریت شهری طی سال های گذشته با احداث و تجهیز پردیس های سینمایی در مناطق مختلف تهران از جمله مناطق 3، 5، 11، 18، 19و 20  تلاش کرد تا سرانه فضاهای فرهنگی را به شکل محسوسی افزایش دهد.

افزایش 27سالن سینما با راه اندازی 7پردیس سینمایی

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با یادآوری ظرفیت پردیس های سینمایی پایتخت، گفت: پردیس های سینمایی ملت، زندگی، آزادی،رازی، تماشا، جوانه و راگا در مجموع دارای 95 هزار و 560  متر مربع زیر بنا و 27 سالن نمایش است.

جعفری با اشاره به ظرفیت سالن سینماهای برج میلاد و ایوان شمس تصریح کرد: علاوه بر اقدامات شهرداری تهران در راستای ساخت یا تجهیز پردیس های مذکور، در حال حاضر سالن های برج میلاد شامل سالن اصلی با ظرفیت 1600 صندلی و 3 سالن سینمایی مجهز با ظرفیت مجموعاً 510 صندلی برای نمایش فیلم در اختیار شهروندان قرار دارد. البته به این تعداد باید سالن ایوان شمس با ظرفیت 392 صندلی را اضافه کرد.

به گفته وی در فاصله سال های 1384 تا 1394، 6 هزار و 520 صندلی سینما به تهران اضافه شد که این اتفاق در بازه زمانی 10 ساله بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر افزایش تعداد سالن های سینما به تهران طی 2 سال اخیر گفت: سال گذشته با افتتاح پردیس تئاتر تهران یک سالن سینما با ظرفیت 152 صندلی به ظرفیت های قبل اضافه شد. البته ظرفیت سالن های سینمایی به این تعداد ختم نمی شود چرا که در روزهای آینده همزمان با افتتاح باغ کتاب تهران شاهد بازگشایی 7 سالن آمفی تئاتر با قابلیت نمایش فیلم هر یک با ظرفیت 130 صندلی خواهیم بود. 

راه اندازی 29سالن تئاتر در دوره اخیر مدیریت شهری

جعفری افزایش سالن های تئاتر را از دیگر دستاوردهای مدیریت شهری طی 12 سال اخیر معرفی و عنوان کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری 29 سالن تئاتر در مجموعه های مختلف از جمله باغ و آمفی تئاتر باغ خسروشاهی، تماشاخانه ایرانشهر، مرکز نمایش های آیینی صبا، مرکز تئاتر حرفه ای شهر(خاوران)، بوستان امیر سلیمانی ، باغ کتاب تهران، ایوان شمس، موزه انتظامی ، باغ موزه زندان قصر و مجموعه فرهنگی تجاری ورزشی البرز لشگرک راه اندازی شده است.

وی گفت: در مجموع 5 هزار و 508 صندلی تئاتر در مناطق مختلف تهران از جمله منطقه 1، 3، 6،  7  و 15 به تعداد صندلی های تئاتر در شهر تهران افزوده شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: