جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 فروردين 1396     
ئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار شد؛
پرداخت یک سوم هزینه های خط مترو تهران-کرج توسط شهرداری کرج طبق مصوبه سال81

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار تغییر ایستگاه مبادلاتی خط 5 مترو تهران با استان البرز شد و گفت: بر اساس مصوبه بودجه سال96 شورا هزینه ای ویژه به بازسازی خط 5 متروی تهران یا همان خط صادقیه به سمت کرج اختصاص یافت که 17 سال است در حال ارائه خدمات به شهروندان است و تاکنون بهسازی نشده است، اما نکته مهم این است که در سال 81 هیات وزیران مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه شهرداری کرج یا استان البرز یک سوم هزینه های بهره برداری این خط مترو را باید بپردازد.

 احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور سیصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه بازدیدی از خط 5 مترو داشته و مشاهده کرده که کار خوب و بزرگی در حال انجام است، تصریح کرد: یا شورا باید طرحی ارائه دهد یا شهرداری باید لایحه ای بیاورد تا تفکیک حوزه جغرافیایی و مناطق تهران با کرج مشخص شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در این خط 2200 نیرو در حال کار هستند و سالانه 300 تا 400 میلیارد تومان هزینه این خط می شود، خاطرنشان کرد: بارها مسئولان مترو خط 5 تهدید می شوند که در محور کرج پول برق را نپرداخته اند. در حالی که باید یک سوم هزینه های این خط را استان البرز بپردازد. در حالی که هم هزینه ها را می پردازیم و هم مشکلات را تحمل می کنیم.

دنیامالی ادامه داد: هم اکنون بخشی از متروی خط 5 را که در منطقه 22 و غرب تهران واقع است را پوشش می دهیم و باید هزینه کرد باقی ایستگاه ها را کارشناسی کنیم و محاسبات عددی آن را خارج کنیم و سپس با توجه به ناوگان و خطوط و ایستگاه ها این هزینه کردها را تبدیل به ریال کنیم و از طریق حساب های فی مابین شهرداری و بانک شهر و تسهیلاتی که بانک شهر به شهرداری کرج می پردازد، تامین کنیم.

این عضو شورای چهارم تهران با تاکید بر اینکه در روند مجزاسازی باید واگن های دو طبقه را از مدار خط 5 در محدوده تهران خارج و به مترو کرج اختصاص دهیم، متذکر شد: ایستگاه مداخله کنونی با خط کرج در صادقیه است و باید این ایستگاه مداخله ای را به وردآورد یا ایران خودرو منتقل کنیم و قطارهای دو طبقه را در آنجا به تبادل مسافران اختصاص دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با انتقاد از اینکه وقتی یک مسابقه فوتبال برگزار می شود مردم باید خطوط عادی را سوار شوند و با مشکلات بسیار زیاد مداخله ایستگاه کرج و صادقیه مواجه شوند، بیان کرد: با این مجزاسازی هزینه ها کاهش و مشکلات حل می شود. ضمن آنکه اختلافات که در آینده بسیار زیاد خواهد بود نیز برطرف می شود.

دنیامالی همچنین با اشاره به اینکه یک نگرانی داشتیم در خصوص کارخانه ای که قطعات بتنی تولید و در اختیار صندوق بازنشستگی بود، گفت: این کارخانه هم اکنون با ظرفیت خوبی راه اندازی شده و حدود 60 نفر در آنجا کار می کنند و تولیدات بسیار خوبی دارند. از همین رو از دست اندرکاران صندوق بازنشستگی تقدیر و تشکر می کنم.

در این راستا رئیس شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داد این طرح مجزاسازی در کمیسیون تخصصی حمل و نقل تهیه شود تا شهرداری ملزم به تهیه و آوردن این لایحه به صحن شورا شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: