جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 فروردين 1396     
شهردار منطقه 8 تشریح کرد:
ویژه برنامه های هفته سلامت در شرق تهران

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت، برنامه های شهرداری منطقه 8 با محوريت شعار "زندگی سالم و بانشاط"  اجرا می شود.

 

شهردار این منطقه در این باره گفت:  سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان است ومدیریت شهری می کوشد تا با آموزش و ارتقاء سطح سلامت شهروندان با حضور ظرفیت های ویژه خود در این حوزه گام موثر و به سزایی به ویژه برای محلات محروم بردارد.

مهندس نوری  با اشاره به اهمیت سلامت شهروندان و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مختلف در این منطقه گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید بر اصلاح روش های زندگی، جلب و توسعه مشارکت های مردمی در راستای ارتقاء سطح سلامت، جلب مشارکت های سازمان های مردم نهاد و خیریه های فعال درحوزه سلامت از جمله اهداف اجرای ویژه برنامه های این هفته است.

وي برگزاري کارگاه هاي سلامت را ازجمله برنامه هاي هفته سلامت عنوان کرد و افزود: پیاده روی همگانی، کلاس هاي آموزشي با موضوع تغذيه ، فعاليت هاي بدني و.. در سطح مدارس، مساجد و سراهاي محله نيز برگزار مي شود.

نوری برپايي همايش هاي مختلف با هدف آموزش هاي لازم، برگزاري برنامه هاي ورزشي و نيز کارگاه هاي مختلف را از ديگر برنامه هاي هفته سلامت برشمرد.

شهردارمنطقه 8 ، با اشاره به  دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته گفت: برپایی ایستگاه سلامت در بوستان فدک، میادین میوه و تره بار،ایستگاه های مترو و محلات وحیدیه و لشگرغربی، برگزاری تور گردشگری و تفریحی، برگزاری مسابقات ورزشی در سرای محلات، برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع افسردگی و دیابت، در خانه های سلامت، مدارس،مساجد و سرای محلات ، انجام مشاوره های فردی و گروهی، بازدید از آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی، نواختن زنگ سلامت، اجرای تئاتر و نمایش میدانی با موضوع زندگی سالم و بانشاط، دیدار با افراد با بیماری خاص و سالمندان توسط مسئولین خانه های سلامت و ...از جمله برنامه های برنامه ریزی شده  در این هفته است.

وی افزود: همایش پیاده روی خانوادگی روز اول اردیبهشت ماه در بوستان پلیس برگزار می شود و شهروندان منطقه 8 نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش روز اول اردیبشهت ماه "تحرک بدنی،تفریحات سالم، فعالیت گروهی" ، روز دوم اردیبشهت ماه "غذای سالم، جامعه سالم"،  روزسوم اردیبشهت ماه "سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی" روز چهارم اردیبشهت ماه "طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی"،روز پنجم اردیبشهت ماه "سلامت روان نیاز همه و همیشه"، روز ششم اردیبشهت ماه "هنر و رسانه، سواد سلامت" و در نهایت روز هفتم اردیبشهت ماه  با عنوان "نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی" نامگذاری شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: