جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 فروردين 1396     
فتح اللهی در جمع مدیران دفاتر خدمات نوسازی:
نامزدهای انتخابات می بایست در حوزه نوسازی بافت های فرسوده نیز حرفی برای گفتن داشته باشند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛فتح اللهی با بیان این که موضوع نوسازی بافت های فرسوه در کل کشور و به ویژه در تهران به جایی رسیده که می بایست به عنوان موضوع اول مدیریت شهری در نظر گرفته شود، گفت: تمام افرادی که برای اداره آتیه کشور حرف دارند باید در حوزه نوسازی بافت های فرسوده نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

عباداله فتح اللهی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دفاتر خدمات نوسازی ضمن تبریک سال جدید از زحمات ارزشمند دفاتر خدمات نوسازی در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 96 و تبیین شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی ایشان، خاطرنشان کرد: نوسازی بافت های فرسوده را جزئی از بطن اقتصاد مقاومتی می دانیم و معتقدیم کمتر حوزه کاری در کشور وجود دارد که شفاف تر از حوزه نوسازی بتواند تأثیر بسزایی در اشتغال زایی و تولید داشته باشد.

فتح اللهی در این باره توضیح داد: قریب به 2 هزار رشته تخصصی در صنعت ساخت و ساز و تولید مسکن از جمله برق، الکترونیک، فلز، چوب و غیره دخیل هستند و پشتوانه آن ها دهها کارخانه ای است که اکثراً امروزه خاک می خورند و نیروهای مهندسی و کارگری آن ها با ظرفیت کمتر از 10% در حال کارند و بیکاری پنهان را در دل این کارخانجات تولیدی تجربه می کنند.

وی با تأکید بر این که اشتغال مستقیم در ساخت و ساز مسکن موجب رونق جریان فعال تولید در کارخانجات، شبکه های توزیع کننده و خدماتی می شود از مدیران دفاتر خدمات نوسازی خواست نسبت به ارائه برنامه ها و پیشنهادات خود در این رابطه اقدام نمایند تا بتوان از حمایت های ملی که در این راستا به وجود خواهد آمد بهره برداری کرد و از ظرفیت ها و امکانات سایر نهادهایی که جدا از شبکه دولت در زمینه مسکن فعالیت دارند استفاده کرد.

توجه به مؤلفه های تشکیل دهنده بازار مسکن و تحلیل آن، آسیب شناسی، نقد و ارائه پیشنهادات اصلاحی جهت تکمیل و ارتقاء بسته های تشویقی نوسازی از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه مطرح شد و مورد تأکید قرار گرفت.

فتح اللهی با اشاره به نکات مطرح شده از سوی مدیران دفاتر خدمات نوسازی در بحث اقدامات نظام مهندسی، عنوان کرد: مباحث مربوط به نظام مهندسی از جمله ساز و کارهایی است که تحت کنترل شهرداری قرار ندارد و علیرغم تعاملات و جلسات متعددی که در سال گذشته با مسئولان ذیربط در سازمان نظام مهندسی برگزار شد، برخی از مسائل و خواسته های ما از این سازمان بی پاسخ ماند و حل و فصل نشد.

وی ضمن تشکر از زحمات شهردار محترم تهران در این خصوص، خاطرنشان کرد: شهردار محترم تهران در نظارت ستادی منطقه 12، به منظور جبران بخشی از هزینه های نوسازی که می بایست از سوی سازمان نظام مهندسی تقبل می شد حدود 20 میلیارد تومان را در بودجه 96 برای خدمات فنی و مهندسی به نوسازی اختصاص دادند که می توان از این ردیف بودجه برای رفع مسائل و مشکلات فنی و مهندسی در مناطقی که ساخت و ساز در آن ها مستلزم هزینه های ویژه است استفاده کرد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در ادامه سخنان خود، تأکید کرد: به شدت مخالف اخذ عوارض متفرقه و هزینه کردن تراکم خارج استاندارد محلات برای اقتصادی کردن ساخت و سازها در بافت های فرسوده هستیم و اصرار داریم با تخصیص یارانه های مالی، بارگذاری جمعیت را به بافت های فرسوده تحمیل نکنیم.

فتح اللهی با بیان این که بحث ستاد بازآفرینی و مدیریت هماهنگ دولت و شهرداری همچنان مورد تأکید قرار دارد، تصریح کرد: در سال گذشته تلاش کردیم تأثیرات امواج و تلاطم طوفان هایی که میان شهرداری و دولت به وجود می آید در حوزه نوسازی به حداقل برسد و هماهنگی لازم میان کلیه دستگاه های دولتی و مدیریت شهری ذی مدخل در حوزه نوسازی شکل بگیرد که خوشبختانه در این قضیه موفق بودیم.

وی گفت: هنوز ستاد بازآفرینی استان تهران که مسئولیت آن با استاندار محترم و دبیری آن با اداره کل راه و شهرسازی است شکل نگرفته است، اما کلیه مصوبات ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران در ستاد ملی تصویب شده و مورد استناد قرار می گیرد.

فتح اللهی از مدیران دفاتر خدمات نوسازی خواست تا در تولید خوراک کاری و غنا بخشی به محتوای فعالیت ها برای ستادهای بازآفرینی مناطق، کمیته ها و کارگروه های ذیربط فعال تر از گذشته برخورد کنند چرا که نوسازی بافت های فرسوده تنها وظیفه تعریف شده برای سایر لایه های مدیریتی نیست و این دستگاه ها علاوه بر نوسازی، مسئولیت ها و وظایف دیگری نیز بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر ضرورت تبدیل نوسازی به دغدغه ای عمومی، عنوان کرد: معتقدیم موضوع نوسازی بافت های فرسوه در کل کشور و به ویژه در تهران به جایی رسیده که می بایست به عنوان موضوع اول مدیریت شهر در نظر گرفته شود، لذا تمام افرادی که برای اداره آتیه کشور حرف دارند باید در حوزه نوسازی بافت های فرسوده نیز حرفی برای گفتن داشته باشند و چنانچه از ساکنان محروم بافت های فرسوده توقع رأی دارند باید برای ارتقاء کیفیت زندگی آنان نیز برنامه داشته باشند.

وی افزود: با این که حدود 36% از پارسل ها در شهر تهران نوسازی شده و در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور 4 الی 5 برابر جلوتر هستیم اما هنوز نسبت به آنچه باید برای تحقق نوسازی اتفاق بیفتد فاصله زیادی وجود دارد.

فتح اللهی در خاتمه این جلسه با ارائه لوح تقدیر به مدیر دفتر خدمات نوسازی محله مینابی واقع در منطقه 15 شهرداری تهران از زحمات این دفتر جهت رفع مشکلات ثبت اسنادی تعدادی از املاک این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است در این جلسه مشکلات و موانع نوسازی در محلات مختلف از سوی مدیران دفاتر خدمات نوسازی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: