جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 فروردين 1396     
تندیس شهید بهشتی در منطقه7 نصب شد

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 7 از نصب تندیس شهید بهشتی در تقاطع خیابان شریعتی خیابان شهید بهشتی خبر داد و گفت: به منظور ترویج هویت ملی و فرهنگی تندیس شخصیت‌های تاریخی اثرگذار و بزرگان، طراحی و در میادین یا چشم اندازهای مهم منطقه نصب خواهد شد.

 

 دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: تندیس شهید بهشتی از جنس برنز با ارتفاع 3 متر و 60 سانتیمتر با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان به ویژه جوانان با این شخصیت برجسته در این منطقه نصب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالتهای مدیریت شهری معرفی هرچه بیشتر مشاهیر به نسل جوان و نسلهای بعدی در قالب هنر شهری مرتبط است از همین رو اداره زیباسازی منطقه درصدد است تا از طریق تندیس، سردیس و نقش برجسته ها اقدام به معرفی مشاهیر کند.

دکتر طلوعی با اشاره به اینکه تندیس ها و نمادهای نصب شده در میدان های اصلی یک شهر می تواند بیانگر بخشی از فرهنگ، نماد و یا ویژگی های آن باشد، خاطرنشان کرد: تندیس ها به تدریج می توانند هویت منطقه ای و بومی هرمنطقه را شکل داده و به ویژه در حافظه شهروندان و زندگی روزمره آنان باقی بماند.

به گفته وی نوع ارتباطی که بین مخاطب و این تندیس ها برقرار می شود می تواند تا حدود زیادی معرف شخصیت آن هنرمند و عارف باشد و روحیات و منویات آن شخصیت را به نسل بعدی معرفی کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: