جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 فروردين 1396     
عبدالهی در تشریح اولویت های معاونت اجتماعی و فرهنگی در سال جاری اعلام کرد:
تاکید بر حمایت از مدارس و تحکیم بنیان خانواده در پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر اقدامات شهرداری پایتخت در راستای حمایت از مدارس پایتخت گفت: با توجه به سهم قابل توجه جمعیت دانش آموزان شهر تهران که 15 درصد شهروندان را تشکیل می دهند و اهمیت نقش مدارس در توسعه و تعمیق فرهنگ جامعه شهری، حمایت از مدارس شهر در زمینه های مختلف یکی از سیاست های کلان مدیریت شهری تهران به شمار می رود.

 

مجتبی عبدالهی با اشاره به مهم ترین اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در سال گذشته اظهار کرد: توجه به مدارس و دانش آموزان از جمله موضوعاتی بود که در سال 95 به طور جدی مورد توجه مدیرت شهری قرار گرفت. در این راستا، طرح شهردار مدرسه با توجه به جهت گیری ویژه مدیریت شهری نسبت به موضوع آموزش های شهروندی و نهادینه کردن آن در 440 مدرسه شهر تهران اجرا شده و این روند امسال نیز ادامه پیدا می کند.

وی گفت: همچنین با توجه به سهم قابل توجه جمعیت دانش آموزان شهر تهران که 15 درصد شهروندان را تشکیل می دهند و اهمیت نقش مدارس در توسعه و تعمیق فرهنگ جامعه شهری، حمایت از مدارس شهر تهران در زمینه های مختلف یکی از سیاست های کلان شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران به شمار می رود. بر این اساس اهداف و برنامه های شهرداری تهران در جهت کمک به مدارس در قالب دستور العملی شامل فعالیت های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای تدوین شده است که این روند در سال جاری نیز با شتاب بیشتری ادامه پیدا می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با یادآوری مهم ترین اقدامات اداره کل بانوان در راستای ترویج ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد: سال گذشته ویژه برنامه طرح بهشت در راستای سیاست های 16 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و با پایلوت مناطق 2، 3 و 17 در دستور کار قرار گرفت. پیگیری و اجرای سیاست های ابلاغی در سال 96 نیز در راس تمامی اقدامات در حوزه خانواده قرار خواهد گرفت.

عبدالهی توجه به دختران و بالندگی شخصیت این گروه را از دیگر دغدغه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی معرفی کرد و گفت: سال 95  طرح ترویجی-فرهنگی "ترمه و ترنج"  ویژه مدارس دخترانه با هدف بالا بردن هوش هیجانی دانش آموزان، ایجاد فضای مفرح و شاد در مدرسه، فرهنگ سازی تدریجی برای دانش آموزان و ترکیب فضای تفریحی و آموزشی برگزار شد.

وی افزود: علاوه بر دوره های آموزشی برای دانش آموزان، کارگاه های آموزشی گوناگونی ویژه مادران دانش آموزان با موضوعات مهارت خودآگاهی، مهارت های ارتباطی والدین و فرزندان، مدیریت اضطراب و استرس، کنترل خشم، خشونت خانگی و مهارت های کنترلی در مدارس و سراهای محلات برگزار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین بر اقدامات مهم این معاونت در راستای ارتقای سلامت شهروندی و افزایش آگاهی شهروندان در حوزه بهداشت تاکید و تصریح کرد: به منظور ارتقا سلامت و آموزش مهارت های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان (6 تا 12 سال) مراکزی به نام مرکز فراموز در هر یک از مناطق 22 گانه  شهر تهران راه اندازی شد. یادگیری مهارت های زندگی، آشنایی با مفاهیم سلامت اجتماعی، تقویت روابط اجتماعی، پرورش خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و در نهایت، کاهش بروز رفتارهای پرخطر از اهداف فعالیت این مراکز است.

 

به گفته عبدالهی در حال حاضر به ازای هر محله از شهر تهران یک خانه سلامت وجود دارد و در این خانه ها به منظور جلب همکاری های بین بخشی شورایی تحت عنوان شورای سلامت محله و برای تحقق مشارکت مردم، کانونهای اجتماعی ده گانه سلامت محور تشکیل و راه اندازی شده است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: