جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 فروردين 1396     
اهمیت صرفه اقتصادی حمل و نقل عمومی در کنار ایمن بودن

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت کاهش تصادفات جاده ای، گفت: در راستای برنامه ریزی برای کاهش تصادفات متاسفانه کشور ما پیشرفتی نداشته است، زیرا هنوز حمل و نقل شخصی بر انبوه بر ارجحیت دارد.

 

 عبدالکریم حسین زاده ، با اشاره به آمار تصادفات جاده ای،گفت:هنوز آمار دقیقی از میزان تصادفات جاده ای و علت دقیق آن به تفکیک وجود ندارد.

 نماینده مردم نقده و اشنویه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سهم تخلف انسانی،غیراستاندارد بودن خودرو و هچنین ایمن نبودن مسیرها در میزان تصادفات جاده ای مشخص شود،افزود:هنوز بانک اطلاعاتی جامعی در این موضوع نداریم از این رو اظهارنظر دقیق در این رابطه مشکل است.

 وی با اشاره به تجربه کشورهای مختلف برای کاهش میزان تصادفات جاده ای و به نوعی ایمن کردن سفرها، تصریح کرد: کشورهای مختلف برای کاهش تصادفات جاده ای راهکارهای مختلفی دارند که باید با الگوگیری از آن ها و بومی سازی آن بتوانیم سفرهای ایمن را ممکن کنیم.

 تاکید برضرورت ایمن سازی راه ها برای کاهش تصادفات جاده ای

 این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید برضرورت ایمن سازی راه ها برای کاهش تصادفات جاده ای، گفت: باید مطالعات تطبیقی در راستای انجام سفرهای ایمن و بدون خطر در نظر گرفته شود.

 حسین زاده با بیان اینکه برای کاهش تصادفات جاده ای با توجه به امکانات و اعتبارات موجود همه دستگاه ها باید وظایف خود را انجام داده و ایمن سازی راه ها را به دیگری واگذار نکنند، افزود:در راستای برنامه ریزی برای کاهش تصادفات جاده ای متاسفانه پیشرفتی نداشته ایم،؛زیرا هنوز حمل و نقل شخصی بر انبوه بر ارجحیت دارد.

 این نماینده مردم درمجلس دهم،با انتقاد از نبود آموزش های لازم برای استفاده از حمل و نقل عمومی،تصریح کرد:متاسفانه درکشور ما هنوز برای اطلاع رسانی و آموزش لازم کاری نشده که این خود تمایل برای استفاده از خودروی شخصی در سفرهای درون شهری و برون شهری را بیشتر کرده است.

 صرفه اقتصادی داشتن حمل و نقل عمومی در کنار ایمن بودن آن لازم است

 وی با بیان اینکه صرفه اقتصادی داشتن حمل و نقل عمومی در کنار ایمن بودن آن تمایل برای استفاده از آن را افزایش خواهد داد، گفت: برای ایمن سازی راه ها و کاهش سهم جاده ها در تصادفات جاده ای باید بازه زمانی در راستای استانداردسازی مسیرها در نظر گرفته شود.

 حسین زاده ادامه داد: برای کاهش تصادفات جاده ای که معلولیت ها و فوت های بسیاری را رقم زده باید برنامه استراتژیک داشته باشیم.

 عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه گزارش دهی صرف درخصوص سهم عوامل مختلف در تصادفات جاده ای برای ایمن سازی سفرها راه به جایی نخواهد برد، گفت: برای ایمن سازی سفرها نیازمند برنامه مشخص و مدون هستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: