جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 فروردين 1396     
کلاه پلیس راهنمایی رانندگی با دستگاه قضایی مشهد توی هم رفت

جامعه > پلیس - اعتماد نوشت:معاون حقوقی پلیس راهور با انتقاد شدید از نحوه اطلاع‌رسانی در مورد پرونده فرماندهی پلیس راه خراسان رضوی در حادثه تصادف زنجیره‌ای گفت: هیچ مورد قصوری از سوی پلیس در این حادثه وجود نداشته و آنچه که تحت عنوان اظهارات منتسب به فرمانده پلیس راه بیان شده، غلط است.
 

 سرهنگ محمد ترحمي با اشاره به تصادف زنجيره‌اي رخ داده در آزادراه شهيد شوشتري مشهد و حواشي پس از آن‌كه بازپرس پرونده، فرمانده پليس راه استان خراسان رضوي را به عنوان مقصر حادثه اعلام كرده بود، گفت: در اين روز ٧٨ هزار وسيله نقليه از اين مسير تردد كردند و از اين ٧٨ هزار وسيله نقليه تنها ٤٣ دستگاه با يكديگر تصادف كردند كه ٢٣ نفرشان مقصر حادثه بودند.
 وي با اشاره به اتهاماتي كه از سوي مقام قضايي به رييس پليس راه استان خراسان رضوي وارد شده، گفت: اتهام عدم اطلاع‌رساني و عدم نصب علايم به فرماندهي پليس راه مطرح است اين در حالي است كه اطلاع‌رساني به موقع از سوي پليس راه و بر اساس شواهد موجود انجام و گشت‌زني خودروها نيز در طول مسير انجام شده بود. ضمن اينكه نصب علايم به هيچ عنوان وظيفه پليس نيست و راهداري مسوول آن است و البته در اين محور نيز علائم نصب شده و همان‌طور كه گفتم دو تابلوي هوشمند در قسمت ابتدا و انتهاي بزرگراه كه مه‌گرفتگي در آن بسيار رخ مي‌دهد، نصب شده كه سرعت مطمئنه و شرايط رانندگي در اين محور را اعلام كرده بود.
ترحمي با تاكيد بر اينكه برابر ماده ٦١٥ آيين دادرسي كيفري بايد احضار فرمانده پليس راه خراسان رضوي با اطلاع مافوقش يعني فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي انجام مي‌شد، گفت: متاسفانه نخستين اقدام خلاف در اين زمينه همين موضوع بود چرا كه احضار فرمانده پليس راه بدون اطلاع فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي انجام شده و ايشان از طريق رسانه‌ها متوجه اين موضوع شدند. وي با بيان اينكه پليس راهور با احضار فرمانده پليس راه استان مشكلي نداشته و همواره از مشخص شدن سهم دستگاه‌هاي مختلف در بروز حوادث استقبال كرده است، گفت: اما مشكل اينجاست كه طبق قانون تحقيقات مقدماتي بايد محرمانه باشد، اما در اين مورد اين اتفاق رخ نداده و حتي در شرايطي كه تحقيقات اوليه در حال انجام بود، نام فرمانده پليس راه نيز به عنوان متهم از سوي مقام قضايي
 مطرح شد.
معاون حقوقي پليس راهور ناجا با بيان اينكه به عنوان وكيل رييس پليس راه خراسان رضوي نيز در تمام مراحل قضايي او را همراهي كرده‌ام، گفت: اتهاماتي كه در مصاحبه‌ها مطرح شده و آنچه كه تحت عنوان اقرار به فرمانده پليس راه استان خراسان رضوي منتسب شده به هيچ عنوان صحيح نيست و اين سخنان از سوي اين فرد مطرح نشده است. پليس در اين حادثه و برابر آنچه كه قانون برايش مشخص كرده كوتاهي نداشته و حتي اقداماتي را بيشتر از وظايفش انجام داده كه از جمله آن اسكان درراه‌ماندگان و... بوده است.
ترحمي با تاكيد بر اينكه پليس نيز همچون ديگر شهروندان بايد از حقوق شهروندي برخوردار باشد، گفت: در بسياري از پرونده‌ها كه اتهام نيز به نوعي ثابت شده نام متهم را با عنوان اختصاري بيان مي‌كنند اما متاسفانه در اين پرونده شاهد آن هستيم كه پيش از ارسال پرونده به دادگاه و محرز شدن حكم، از فرمانده پليس راه به عنوان متهم ياد كرده و حتي اظهاراتي را به خلاف به وي منتسب كرده‌اند. وي با اشاره به شكايت پليس از بازپرس پرونده اظهار كرد: اين شكايت در دستگاه قضايي ثبت شده و در حال رسيدگي است.
 ترحمي با تاكيد بر اينكه هيچ بازداشتي در كار نبوده و با قرار كفالت پرونده فرمانده پليس راه در حال رسيدگي است، گفت: هيچ كوتاهي نيز به پليس منتسب نيست، كارشناسان ما سوگند ياد كرده‌اند كه همواره حقيقت را بيان كنند و طبق گزارش كارشناسان دادگستري و كارشناسان پليس هيچ قصوري متوجه پليس و وزارت راه در اين حادثه نبوده است. معاون حقوقي پليس راهور ناجا در پايان از شيوه اطلاع‌رساني اين موضوع به‌شدت انتقاد كرد و گفت: اينكه بيان كنند فرمانده پليس راه يك استان بازداشت شده و مطالبي خلاف واقع را نيز به وي نسبت دهند، اقدامي نامتعارف است و به نظرم اين شيوه‌ها براي تحقير متهم و تشويش اذهان عمومي كاربرد دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: