جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 فروردين 1396     
ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام در ایستگاه‌های منتخب مترو خبر داد.

 

 محمد بنی حسن هدف اصلی از اجرای این ویژه برنامه‌ها را گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی بیان کرد و گفت: از ابتدای ماه پربرکت رجب ویژه برنامه‌های هنری و فرهنگی در ایستگاه‌های مترو در حال اجراست که با توجه به نزدیک شدن به میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام این برنامه‌ها شادتر و پررنگ‌تر در شهر زیرزمینی پیگیری می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی مترو در این ایام اجرای موسیقی است که گروه هاي مختلف با اجرای قطعات با موضوع ایام ماه رجب و میلاد حضرت علی علیه السلام در ایستگاه‌های منتخب مترو به هنرنمایی می‌پردازند.

وي افزود: به همين مناسبت برنامه هاي مختلف هنري در قالب گروه هاي نمايشي به صورت پرده خواني با موضوع آموزش شهروندي به بيان مسائل و مشكلات مترو تهران مي پردازند همچنين منقبت خواني نيز در ايستگاه امام خميني و دروازه دولت برگزار مي شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه افزود: به منظور ایجاد فضای با نشاط اجرای جشن ویژه مسافران مترو در ایستگاه‌های منتخب، در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در حال انجام است که شامل بخش‌های متنوع  مانند اجرای موسیقی، مسابقه مخصوص مسافران، تواشیح و دیگر برنامه‌ها است.

 وي همچنين از برپايي نمايشگاه عكس و پوستر خورشيد ولايت در ايستگاه 15 خرداد و تئاتر شهر خبر داد و گفت: نمايشگاه صداي پاي پدر نيز در ايستگاه امام خميني و ميدان وليعصر عج و ارم سبز برپاست .

 معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهر برداري مترو تهران افزود: نمايشگاه پيامبر خوبي ها نيز به مناسبت مبعث  پيامبر در ايستگاه پيروزي، تهرانپارس  برگزار مي شود.

بنی حسن با اشاره به برپایی کارگاه‌های هنری در قالب خوشنویسی  و نگارگری افزود: این کارگاه‌ها در ایستگاه‌های تئاتر شهر و دروازه دولت پذیرای مسافران علاقه‌مند به هنر هستند.

وی در پایان گفت: همچنين در ايستگاه هاي مترو با استفاده از طرح هايي با موضوعات مرتبط نظیر ایام اعتکاف و ولادت حضرت علی علیه السلام كه شامل متن‌های ادبی، داستانک و روایت‌های دینی هستند اقدام به فضاسازی محیطی كرديم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: