جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 مهر 1393     
نیاز به پیوست فرهنگی برای هر قانونی که در مجلس به تصویب می رسد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ، در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزش مربیان خانه های کودک در خصوص اهمیت نقش فرهنگ سازی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر تهران گفت : از آنجا که فرهنگ مقوله ایست که می تواند به تمام کارها مرتبط باشد، باید در انجام تمام برنامه ها و اقدامات به محتوای فرهنگی آن اهمیت داد.

حجت السلام ناصحی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با  دبیر شورای انقلاب فرهنگی به کم کاری در بازنگری بر قانون اساسی اشاره شده است . با توجه به تاکید و بیانات ایشان هر قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد ، حتما نیاز به یک پیوست فرهنگی دارد.

وی در ادامه افزود: در صورت بی توجهی به امر فرهنگ و آموزش کارها بی نتیجه خواهد ماند. اگر به مقوله فرهنگی از آغازین سال های زندگی فرزندانمان اهمیت دهیم ، نتیجه بهتری را در جامعه شاهد خواهیم بود. نخستین آموزش دهندگان کودک ، پدر و مادر هستند و آنها موظف اند فرزندان را در زمینه های مختلف هدایت و راهنمایی کنند. البته مدرسه نیز سهم قابل ملاحظه خود را دارد .

ناصحی گفت : معلمان و مربیان کودکان باید بدانند کاری که انجام می دهند ، کاری بس خطیر و حساس است چرا که کیفیت آموزش های آنها نقش مستقیم در فردا و آینده نونهالان جامعه دارد. خصوصا در موضوعی مانند آموزش فرهنگ و رفتارهای ترافیکی، آموزش دهندگان باید بدانند که هر آنچه در این زمینه به کودکان می آموزند، نقش موثری در تامین سلامت و امنیت آنها دارد.

وی در ادامه یادآور شد: با ارائه  این آموزش ها به کودکان ، به لحاظ تاثیر پذیرتر بودن آنها ، در آینده رفتارهای ترافیکی استاندارتری را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود و امروز این کودکان می توانند اطلاع بهتری از روش های حفظ ایمنی خود در زمان عبور و مرور از خیابان ها داشته باشند.

ناصحی با اشاره به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: همه شما مربیان باید  در کار آموزش به آینده سازان ایران، نقش با عظمت خداوند را در راهنمایی و هدایت نسبت به بندگان خداوند داشته باشید و کودکان را به گونه ای راهنمایی کنید که سلامت و ایمنی آنها حفظ شود و به سلامت به آغوش پدر و مادر خویش باز گردند.

وی در ادامه افزود: در این دوره ؛ شورا به تعدادی از موضوعات مربوط به کودکان اهمیت ویژه ای داده و  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا پیگیر یکی از مصوبات خوب در زمینه تبدیل شهر تهران، به یک شهر "دوستدار کودک" با در نظر گرفتن ایمنی و سلامت کودکان است .

ناصحی گفت : موضوع دیگر که به شکل جدی مورد پیگیری شورای اسلامی شهر است ، ساماندهی به وضع سرویس مدارس به جهت عدم استفاده از خودروهای شخصی و به لحاظ تامین امنیت کودکان است . موضوع دیگر ؛ آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ترافیک است و موضوع آموزش مربیان خانه های کودک پیرو همین امر به انجام رسیده است. در همین زمینه در خواست کرده ایم که 3 درصد از بودجه معاونت حمل و نقل به مباحث فرهنگی اختصاص یابد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد :  در راستای اقدامات فرهنگی ؛ ساخت شهرک های ترافیکی در 12 منطقه از شهر تهران با موفقیت انجام شده و امیدواریم که در 10 منطقه دیگر نیز شهرک ترافیک ساخته شود . در حال حاضر در حدود 10 هزار نفر از کودکان 3 تا 6  سال در خانه های کودک سراهای محلات برای دریافت این آموزش های ترافیکی اعلام آمادگی کرده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: