جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 فروردين 1396     
رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو تاکید کرد:
کوتاهی معاونت مسکن و شهرسازی وزارت شهرسازی و وزارت کشور درخصوص نگهداشت ساختمان ها

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛گزارش ملی حادثه پلاسکو که روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ توسط هیات ویژه به رئیس جمهور ارائه شده بود، صبح امروز طی یک نشست خبری در سالن جابر بن حیان دانشگاه تربیت مدرس برای رسانه‌ها تشریح شد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در نشست گزارش ملی پلاسکو در پاسخ به پرسش شهرنوشت در رابطه با مبحث 22 قانون نگهداشت ساختمان ها گفت: ویرایش اولیه مبحث 22 از سال 91 انجام شد که در ایین نامه پشتوانه اجرایی آن باید در معاونت مسکن و شهرسازی وزارت شهرسازی با کمک وزارت کشور تدوین می شد اما در این زمینه کوتاهی شده است.

 

محمدتقی احمدی با تاکید بر اینکه قانون برای نحوه نگهداشت ساختمان های ساخته شده در گذشته کم داریم، تصریح کرد: ساختمان هایی که در گذشته ساخته شده اند و پر از سیستم های خطرآفرین هستند و شبکه های برق رسانی نادرستی دارند از قوانین مشخصی برای حفاظت و کنترل برخوردار نیستند. این بدین معناست که در زمینه نگهداشت ساختمان ها قانون مشخص و مدونی نداریم.

رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو با تاکید بر اینکه براساس مبحث 22 قانون نگهداشت ساختمان ها بیشتر موضوع تعمیر و نگهداری ها مدنظر قرار گرفته و کمتر به روند نگهداشت ساختمان ها پرداخته شده است، گفت: قانون نگهداشت ساختمان های موجود نیاز به تکمیل دارد. این بدین معناست که یا باید مبحث 22 قانون نگهداشت ساختمان ها تکمیل شود و یا آیین نامه های جدیدی تدوین شود . ضمن آنکه باید ساختمان های در خطر شناسایی و اقدامات لازم برای رفع خطر آنها انجام شود.

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده تا یک الگوی بومی و ملی برای روند نگهداشت ساختمان های موجود  تدوین یا از دل قوانین گذشته استخراج شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: