جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 فروردين 1396     
رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران خبر داد :
برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 400 مسجد پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 400 مسجد پایتخت خبر داد و  گفت: طبق اطلاع رسانی انجام گرفته، فعالان فرهنگی این مساجد می توانند از امروز 19فروردین تا روز دوشنبه  با مراجعه به این مرکز از پشتیبانی لازم همراه محصولات فرهنگی بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام صادق زاده  با بیان مطلب فوق افزود: مساجد مختلف شهر بنابر ظرفیت و گنجایش خود پذیرای علاقمندان می باشند بطوریکه در بعضی مساجد جامع تا بیش از یکهزار نفر نیز ثبت نام كرده اند.

وی با اشاره به مساجدی همچون الحسین(ع)، مسعودیه، بقیه ا...(عج) و... تصريح كرد: همچنين اين مراسم در برخي از دانشگاه ها با حضور بیش از 1500جوان و نوجوان علاقمند برگزار می شود.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به اينكه اطلاع رسانی و پشتیبانی از مساجد برگزار کننده این مراسم با هماهنگی مرکز امور مساجد در حال انجام است، گفت: تقریبا در بیشتر محلات شهر این مراسم برگزار می شود و سعی شده است که پوشش جغرافیایی مناسب در آن لحاظ شود؛ لذا جوانان عزیز سعی كنند تا به نزدیکترین مساجد محل زندگی خود مراجعه نمایند . 

مشاور شهردار تهران در حوزه دین، مساجد و حوزه های علمیه با اشاره به فلسفه اعتکاف در اسلام اظهارکرد: اعتکاف فواید فراوانی از جمله ایجاد زمینه مناسب برای اندیشه و تفکر، تزکیه روح، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت به سوی پروردگار و بهترین فرصت برای نیایش، نماز و تلاوت قرآن می باشد؛ ولی مهمترین ثمره آن به وجود آمدن دوره ای کوتاه برای محاسبه نفس و خود سازی و در نهایت هدفمند شدن زندگی است که حداقل سه روز به طول می کشد و انسان را از حاکمیت غرایز، عادت ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد می سازد . 

 حجت الاسلام صادق زاده با بیان این  مطلب که سالروز رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) نیز در روز15 رجب(آخرین روز ایام البیض) می باشد ، گفت : در همین راستا، مرکزفعالیتهای دینی شهرداری تهران جهت اهتمام ویژه برای برگزاری باشکوه برنامه های اعتکاف و سوگواری حضرت زینب(س)، بسته فرهنگی اعتکاف،بهار جان ها (شامل بنر حدیث،کتاب و بروشور اعتکاف که حاوی احکام،شرایط،اعمال و برنامه ریزی برای اعتکاف می باشد) را در مساجد و اماکن عمومی شهر تهران توزیع می كند.

 

وي تاكيد كرد:همچنین در جهت تجلیل از بانوی قهرمان و پرچمدار نهضت عاشورا ، تعداد بیست هزار نسخه چاپ نخست کتاب حضرت زینب کبری(ع)؛سیمای انقلابی،جاودانه و اعجاب انگیزی که باید از نوشناخت، در میان مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف جهت استفاده جوانان معتکف توزیع می گردد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: