جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 فروردين 1396     
کشفي جديد براي بهبود علائم کودکان اوتيسم

 ايسنا/ گروهي از متخصصان علوم پزشکيِ دانشگاه آريزونا در يک مطالعه کوچک دريافتند که مي‌توان علائم گوارشي و ساير مشکلات ناشي از اوتيسم را در کودکان مبتلا به اين اختلال از طريق پيوند باکتري‌هاي مفيد روده درمان کرد.

پيوند مدفوع شايد در ظاهر روشي چندش‌آور تلقي شود اما نتايج مطالعات جديد نشان داده که اين روش براي کاهش اختلالات گوارشي و ساير علائم بيماري در کودکان مبتلا موثر است.

در اين روش از طريق پيوند مدفوع، ذخيره‌اي تازه از باکتري‌هاي مفيد روده به بدن کودکان مبتلا به اين اختلال منتقل مي‌شود.

به گفته جيمز آدامز در دانشگاه ايالتي آريزوناي آمريکا، پس از کاربرد اين روش در کودکاني که تحت آزمايش قرار داشتند علائم مرتبط با تکلم، تعاملات اجتماعي و رفتارهاي تکراري تا ۲۵ درصد کاهش پيدا کرد.

وي افزود: اين کودکان پس از درمان همچنين با کاهش بيش فعالي و تحريک پذيري مواجه شدند.

آدامز تاکيد کرد: اگرچه اين شيوه يک درمان قطعي نيست اما تاثير چشمگير در کاهش علائم اوتيسم در کودکان مبتلا داشته است.

بسياري از کودکان مبتلا به اوتيسم از مشکلات مزمن گوارشي نظير اسهال و يبوست رنج مي‌برند و اين امر مي‌تواند به دليل وجود باکتري‌هاي مضر روده يا کمبود باکتري‌هاي مفيد گوارشي باشد.

نتايج اين مطالعه نشان داده است که علائم رفتاري اوتيسم و ناراحتي دستگاه گوارش در کودکان مبتلا به اين اختلال بعد از پيوند مدفوع بهبود يافته است.

به گزارش زي‌نيوز، در اين مطالعه محققان ۱۸ کودک مبتلا به اوتيسم با مشکلات گوارشي متوسط تا شديد را مورد بررسي قرار دادند که تغييرات مثبتي بعد از گذشت هشت هفته از درمان ديده شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: