جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 فروردين 1396     
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران تاکید کرد:
لزوم تسریع در انتقال صنف سراجی ها از مرکز شهر

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه تولیدکنندگان کفش که با تراکم بالا در مناطق مرکزی شهری فعالیت می کنند، از مشکلات پایتخت است، گفت: براساس برنامه ریزی ها باید از سوی مرجع قانونی فشار بیشتری به این واحدها برای جابجایی اعمال شود تا روند جابجایی با سرعت بیشتری انجام شود.  

 

کامران زنگیشه  با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این تولیدی ها وضعیت بدتری نسبت به ساختمان پلاسکو دارند، با این تفاوت که در قسمت جلویی ساختمان پلاسکو یک فضای 35متری خیابان جمهوری اسلامی بود، اما این تولیدی ها اکثرا در کوچه های 4 یا 5 متری کم عرض فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حادثه آتش سوزی در این تولیدی ها اتفاق بیفتد باید منتظر فاجعه بدتری نسبت به پلاسکو باشیم، خاطرنشان کرد: فعالیت این صنف با مواد اولیه ای همانند چسب، چرم و فوم هاست که به شدت آتش زا هستند بنابراین خطر عمده ای این واحدهای کارگاهی را تهدید می کند.

زنگیشه با تاکید بر اینکه تولیدی های کیف و کفش در سطح منطقه 12 تهران فعال هستند، تصریح کرد: این تولیدی ها در باغ سپهسالار در خیابان جمهوری و در ساختمان های 4 طبقه نیز هستند. حتی در محلات و مناطقی در پایتخت همچون بازارچه طرخانی با یک تراکم بالا، فعالیت یکسانی دارند.

وی با بیان اینکه از گذشته تمامی این واحدهای کارگاهی شناسایی شده اند، اظهار کرد: آرا این صنف به ترتیب در حال صادر شدن است و اتحادیه ها هم پای کار آمده اند که با توجه به اینکه اجبار در خصوص جابجایی مکانی این صنف در مکان یا شهرک خاصی نداشته و نداریم، در حال حاضر تفاهم نامه ای با شرکت شهرک های صنعتی بسته ایم. این شرکت در گذشته تنها به صنایع و مشاغل مکان برای فعالیت های کارگاهی می داد، اما در حال حاضر به صنوف نیز مکانی را اختصاص می دهد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران با بیان اینکه صنف سراجی ها شهرک صنعتی قرچک ورامین را برای فعالیت به خواست خود انتخاب کرده اند، افزود: قرار بود بعد از انعقاد قرارداد ثبت نام از سوی واحدهای تولیدی انجام شود، اما متاسفانه تاکنون تعداد کمی از این واحدها اقدام کرده و مابقی استقبال چندانی از این جابجایی مکانی نداشته اند.

 

زنگیشه تاکید کرد: براساس برنامه ریزی ها باید فشار بیشتری به این واحدها برای جابجایی از سوی مرجع قانونی اعمال شود تا این روند جابجایی با سرعت بیشتری انجام شود زیرا این کار تنها برای ایمنی شهر و شهروندان است تا دیگر شاهد حوادث تلخی همچون پلاسکو در تهران نباشیم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: