جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 فروردين 1396     
وزير اطلاعات بازخواست شد

 خراسان/ سخنگوي دولت از بازداشت تعدادي از مديران کانال هاي تلگرامي يک جريان سياسي که در اواخر اسفند ماه سال گذشته انجام شد، انتقاد و ابراز نگراني کرد، در عين حال روز گذشته 5 نماينده مجلس در تذکري از «وزير اطلاعات» درباره اين موضوع سوال کردند. 

به گزارش خراسان محمدباقر نوبخت روز گذشته در نشست خبري خود در خصوص بازداشت چند ادمين کانال هاي تلگرامي جريان اصلاح طلب و حامي دولت گفت: «اين مسئله که فضاي رسانه اي امنيتي شود موجب نگراني دولت است. هر وقت گزارش اين بازداشت ها نهايي شود آن را اعلام مي کنيم. رئيس‌جمهور تاثر و نگراني خود را بابت اين مسئله اعلام کرده اند.» اشاره سخنگوي دولت به دستوري است که رئيس جمهور اخيراً به وزير کشور داده و از او خواسته گزارشي در اين باره تهيه کند.

عارف: بازداشت ها کار درستي نبود
همچنين عارف رئيس فراکسيون اميد هم با بيان اينکه بازداشت کار درستي نبود، گفت: انتظار ما از قوه قضاييه و نهادهاي ذي‌ربط اين است که به‌سرعت اين مسائل را جمع کنند و مشکلات را حل کنند که به فضاي مجازي و همچنين اوضاع سياسي کشور آسيبي نرسد. وي که با ايلنا گفت و گو مي کرد، درباره پيگيري اين موضوع در مجلس هم گفت: اميدواريم پيش از آن‌که اين بحث از طريق تريبون‌هاي مجلس مطرح شود که طبيعتاً آن‌چنان به حفظ آرامش در شرايط فعلي کمکي نخواهد کرد، ان‌شاءا... اين مشکلات مرتفع شود.

نامه الياس حضرتي به علي لاريجاني: از جايگاه خود استفاده کنيد
همچنين الياس حضرتي نماينده تهران در مجلس از علي لاريجاني رئيس مجلس خواست از جايگاه خود براي آزادي فعالان رسانه اي بازداشت شده استفاده کند. به گزارش ايسنا وي خطاب به لاريجاني با اشاره به اينکه در هفته آخر اسفندماه سال 95 تعداد زيادي از فعالان رسانه‌اي و مديران کانال‌هاي تلگرامي دستگير و زنداني شده اند ‌ و تاکنون اطلاعات و اخباري درباره علت اين دستگيري‌ها و مرجع بازداشت کننده آن ها منتشر نشده، نوشت: «از جنابعالي انتظار مي‌رود در اولين فرصت از مسئولان مرتبط با اين دستگيري‌ها دعوت کنيد تا با حضور در جمع نمايندگان مجلس توضيح دهند که چرا اين افراد دستگير شده‌اند. تعطيلي کانال‌هاي تلگرامي اصلاح‌طلب در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري با چه هدفي انجام شده است؟ مسئول بازداشت اين فعالان رسانه‌اي کيست و آنان اکنون در اختيار کدامين نهاد امنيتي قرار دارند؟»

تذکر 5 نماينده به وزارت اطلاعات
همزمان علي مطهري، مصطفي کواکبيان، غلامرضا حيدري، محمود صادقي و عليرضا رحيمي نمايندگان تهران و اعضاي فراکسيون اميد در تذکر کتبي از وزير اطلاعات درباره مسدود شدن 12 کانال تلگرامي و بازداشت مديران آنها سوال کردند. به گزارش ايلنا اين نمايندگان در تذکر خود از وزير اطلاعات پرسيدند: «چرا 12 کانال تلگرامي پرمخاطب در روزهاي آخر سال 95 مسدود و مديران آن ها بازداشت شده‌اند؟» علي مطهري ۲۵ اسفند ماه گذشته در گفت و گو با ايسنا خواستار توضيح وزير اطلاعات شده و تأکيد کرده بود: «تنها نهاد اطلاعاتي پاسخگو که نام آن در قانون اساسي آمده وزارت اطلاعات است و اگر ديگران در کار او دخالت مي‌کنند به هرحال مسئوليت با اين وزارتخانه است. اگر وزير اطلاعات پاسخ قانع‌کننده ندهد سؤال از وزير و در صورت لزوم استيضاح او را پيگيري مي‌کنيم.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: