جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
قيمت جهاني طلا افزايش يافت

 قيمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزايش به ۱۲۵۵ دلار و ۵۱ سنت رسيد. 



به گزارش رويترز، کاهش ارزش دلار به دليل انتشار آمارهاي ضعيف از اقتصاد آمريکا و همچنين تمايل بيشتر سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در بازارهاي امن به دليل نگراني از تنش هاي ژئوپلتيک موجب شد تا قيمت طلا امروز به بالاترين رقم در طي يک هفته گذشته برسد.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزايش به 1255 دلار و 51 سنت رسيد. قيمت طلاي آمريکا نيز 0.3 درصد رشد داشت و به 1257 دلار و 9 سنت رسيد.

قيمت طلا امروز به بالاترين رقم از 28 مارس تاکنون يعني 1257 دلار و 10 سنت رسيد. يکي از شاخص هاي نشان دهنده ميزان فعاليت هاي توليدي در آمريکا از بالاترين رقم 2 سال و نيم اخير که در ماه مارس به ثبت رسيده بود پايين آمده و آمارهاي ميزان توليد و ميزان ذخاير آمريکا نيز کاهش نشان داده است.

دانيل هاينس، تحليلگر بانک اي ان زد در اين باره گفت: «آمارهايي که ديروز منتشر شد، موجب تشويق سرمايه گذاران در بازار طلا شد. آمارهاي ضعيف تر از حد انتظار در حال تقويت اين نظر است که فدرال رزرو آمريکا قرار نيست نرخ بهره را در سال جاري بيش از دو سه بار افزايش دهد.»

اشتهاي سرمايه گذاران براي ريسک کردن اين هفته تحت تاثير چند عامل کاهش يافت که از جمله آنها مي تواند به رويکرد محتاطانه در آستانه نشست روساي جمهور آمريکا و پين و همچنين انفجار انتحاري در سن پترزبورگ روسيه اشاره کرد.

هاينس افزود: «عدم قطعيت شديد يکي از عوامل اصلي افزايش دهنده خريد طلاست و حادثه ديروز سن پترزبورگ اين موضوع را تشديد کرده و همچنان در حال تقويت خريدها در بازار طلاست.»

ارزش دلار در برابر ين ژاپن امروز هم همچون ديروز با کاهش همراه بود و با افت 0.3 درصدي به 110.58 ين رسيد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: