جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
کاهش 12 درصدی تلفات تصادفات رانندگی ایام نوروز 96 نسبت به پارسال

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 12 درصدی تلفات فوتی و 7 درصدی جرحی در تصادفات ایام نوروز خبر داد.

 

سردار مهری افزود: درتعطیلات نوروز 96 که از 25 اسفند 95 آغاز شد و تا 13 فروردین 96 پایان یافت خوشبختانه شرایط بهتری نسبت به سال گذشته از نظر رانندگی در کل کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه هموطنان ، امسال نسبت به سال گذشته بهتر رانندگی کردند گفت: با توجه به اینکه دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه در سال 95 به چرخه ترافیک کشور اضافه شد و یک میلیون و800 هزار نفر نیزجدید گواهینامه دریافت کردند اما خوشبختانه رفتار ترافیکی مردم فوق العاده خوب بود.

سردار مهری اضافه کرد: میزان تلفات جانی نسبت به سال گذشته در سر صحنه تصادفات 12 درصد کاهش یافته است که این امر حکایت از افزایش فرهنگ ترافیکی و توجه به اخطارهای پلیس دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: شرایطی که طرح نوروزی را در سال 95 آغاز کردیم بسیار بهتر بود، از این جهت که هماهنگی بین دستگاه های خدماتی و پلیس که با بکار گیری 500 هزار نفر نیرو از 25 اسفند آغاز و تا امروز انجام شد خوشبختانه همه دست به دست هم دادند، در سطح جاده ها و شهرها مستقر شدند تا مسافرت مطلوب و کم خطری را برای مسافران فراهم کنند.

وی علل اصلی تصادفات در تعطیلات نوروز 96 را توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی که حدود 41 درصد از تصادفات را ناشی می شود دانست و افزود: البته شرایط جوی امسال نسبت به پارسال متفاوت تر بود به گونه ای که بیشتر محورها شاهد بارش برف و باران و مه گرفتگی بود.

وی اضافه کرد: رعایت نشدن سرعت مطمئنه یکی دیگر از علل تصادفات نوروزی بود که همین موضوع باعث تصادفات زنجیره ای در جاده های استان های خراسان رضوی، البرز، قزوین و قم بود.

سردار مهری تصریح کرد: بطور کلی علت اصلی بیش از 80 درصد تصادفات در تعطیلات نوروزی را بی توجهی به فاصله طولی ، خستگی و خواب آلودگی 41 درصد ، رعایت نکردن سرعت مجاز 22 درصد و 21 درصد هم انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز بوده است .

وی درباره علت کاهش میزان تلفات تصادفات جاده ای گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آگاهی مردم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و نقش همیاران پلیس در داخل خودروها و همکاری آموزش و پرورش در آموزش دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود : متاسفانه 55 درصد سن افرادی که در تصادفات نوروز 96 جان خود را از دست دادند بین 21 تا 50 بوده که این میزان باتوجه به اینکه سال «اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال » است مناسب نیست و تلاش می کنیم میزان تلفات کاهش دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: