جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
رژيم کاهش وزن پس از تعطيلات نوروزي

 درستي متخصص تغذيه با اشاره به جلوگيري از چاق شدن در پس از ايام تعطيلات عيد نوروز اظهار داشت: براي کاهش وزن پس از تعطيلات عيد نوروز افراد بايد زمان پياده روي و فعاليت هاي فيزيکي خود را افزايش دهند تا کالري هاي اضافي هرچه سريع تر بسوزد تا وزن آنها به حالت نرمال برگردد.

وي ادامه داد: حتما بايد در اين روزها فعاليت تان را افزايش دهيد. مثلا خوب است کمتر از خودروي شخصي استفاده کنيد و يک ايستگاه قبل از اين که به مقصد برسيد هم از ماشين پياده شويد. همين پياده روي هاي کوتاه و ساده مي تواند بتدريج چربي هايي را که در طول تعطيلات در بدن تان ذخيره شده، بسوزاند و وزن تان را کاهش دهد.
وي بيان کرد: به خاطر مصرف آجيل و تنقلات در ايام عيد و افزايش ميزان انرژي و در نهايت چاقي افراد بايد وقت بيشتري براي پياده‌روي و انجام فعاليتهاي فيزيکي مناسب و استاندارد براي خود در نظر بگيرند و متناسب با آن کالري دريافتي از وعده هاي غذايي خود را نيز کاهش دهمد.
درستي عنوان کرد: افراد براي پرهيز از چاق شدن در مهماني‌ها در روز نبايد بيش از 25 عدد انواع مغز بادام و يا تنقلات ميل کنند زيرا مصرف بيش از اين مقدار در مهماني‌ها سبب افزايش ميزان کالري بدن و در نتيجه چاقي و اضافه وزن مي‌شود.
وي تاکيد کرد: براي جلوگيري از اضافه وزن در ايام پس از عيد نوروز افراد بايد از خوردن غذاهاي چرب و به خصوص خورش‌هاي بسيار چرب جلوگيري کنند تا وزنشان با انجام فعاليتهاي فيزيکي و افزايش مدت زمان پياده‌روي در طول روز در حد تعادل باقي بماند.
درستي ادامه داد: خيلي ها هم وقتي مي بينند وزن شان بسرعت کاهش نمي يابد، خسته مي شوند و برنامه لاغري را رها مي کنند. در صورتي که وزن، کيلو کيلو اضافه مي شود، اما گرم گرم کاهش مي يابد و براي همين بايد با صبر و حوصله پيش برويد تا نتيجه بگيريد.

درستي در خصوص سهم هر گروه از مواد غذايي در برنامه روزانه پس از عيد مي‌گويد: افراد بايد براي کاهش وزن پس از تعطيلات عيد نوروز ميزان کربوهيدرات مصرفي خودرا بسته به مقدار اضافه وزن شان کاهش دهند.

وي گفت: افراد چاق بايد روزانه به مقدار يک کفگير برنج کم چرب مصرف کنند و از خوردن لبنيات پرچرب بپرهيزند تا وزن شان به حالت ايده آل برگردد.
درستي ياد آور شد: مصرف لبنيات براي افراد لازم است و در زمان رژيم آنها مي توانند يک ليوان شير کم چرب مصرف کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: