جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
محبوب ترين سيستم عامل کاربران اينترنت کدام است؟

آخرين آمارها نشان از اين دارند که تعداد کاربران اندرويد در اينترنت از سيستم عامل ويندوز مايکروسافت پيشي گرفته است.


موسسه‌ي StatCounter گزارش جديدي منتشر کرده که براساس آن، اندرويد به محبوب‌ترين سيستم‌عامل در ميان کاربران اينترنت تبديل شده است. با توجه به آمارهاي مربوط به تعداد کاربران اينترنت در ماه مارس، براي اولين بار در تاريخ دنياي فناوري، اندرويد با پيشي گرفتن از ويندوز، به محبوب‌ترين سيستم‌عامل در ميان کاربران اينترنت تبديل شده است. البته بايد به اين نکته اشاره کرد که اندرويد با فاصله‌اي اندک موفق شده است ويندوز را پشت سر بگذارد. پيشي گرفتن اندرويد از ويندوز را بايد برگرفته از آمار گجت‌هاي مبتني بر اين دو سيستم عامل خواند که در سال‌هاي اخير شکاف بزرگي بين آن‌ها ايجاد شده است. آمارهاي موجود نشان از اين دارند که هر ساله بيش از يک ميليارد گجت اندرويد راهي بازار مي‌شود؛ حال آنکه تعداد پي‌سي‌هاي ويندوز عرضه‌شده به بازار به ازاي هر سال از مرز ۲۰۰ ميليون دستگاه تجاوز نمي‌کند. StatCounter اولين آمار مربوط به پيشي گرفتن اندرويد از ويندوز را ميان کاربران اينترنت گزارش داده است.

پيشي گرفتن تعداد کاربراني که با استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها در مقايسه با پي‌سي اقدام به وب‌گردي مي‌کنند، مسئله‌ي چندان جديدي نيست. در کشور‌هاي توسعه‌يافته، کاربران چندي است که از پي‌سي فاصله گرفته‌اند و تنها از گوشي‌ هوشمند خود و از طريق ارتباط 4G اقدام به استفاده از اينترنت مي‌کنند؛ حال آنکه در کشور‌هاي در حال توسعه و نسبتا فقير، کاربران براي اولين بار با استفاده از گوشي‌ هوشمند اينترنت را تجربه مي‌کنند. اندرويد را بايد پلتفرمي خواند که از هر دو حالت مورد نظر بيشترين منفعت را مي‌برد؛ چراکه فارغ از آيفون‌ اپل، اين سيستم عامل اندرويد است که موفق شده در اغلب بازار‌ها نفوذ کند.

مؤسسه‌ي StatCounter آمار خود را با استفاده از داده‌هاي برگرفته از ۲.۵ ميليون وب‌سايت به دست آورده است. اين مؤسسه پيش‌تر جزو اولين منابعي بود که پيشي گرفتن مرورگر کروم از اينترنت اکسپلورر مايکروسافت را گزارش داد. البته بايد متذکر شد که استفاده‌ي صرف از داده‌هاي برگرفته از وب‌سايت‌ها نمي‌تواند وضعيت کاربران اينترنت را به‌صورت کلي مشخص کند؛ چراکه در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها، بخشي از به‌کارگيري اينترنت با استفاده از اپليکيشن‌ها انجام مي‌‌پذيرد. از اين‌رو رشد اندرويد بيش از پيش جالب توجه مي‌شود؛ چراکه اين آمار برگرفته از مرورگرها است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: