جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 فروردين 1396     
اجرای هنرهای محیطی در ورودی ایستگاه های مترو در نوروز 96

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛یک هنرمند با اشاره به اجرای آثار هنرهای محیطی خود در ورودی ایستگاه های مترو در نوروز 96 گفت: تمامی تلاش خود را کرده ام که این اثر تصویرسازی پیچیده ای نداشته باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

 

صفورا استکی با اشاره به ساخت و به نمایش در آوردن چندین اثر در نوروز 96 و طرح استقبال از بهار گفت: ویژه برنامه های سالانه هنرهای شهری بهارستان که با تلاش های فراوان بخش فرهنگی طی سال های اخیر به مرحله اجرا در آمده است، فرصتی برای تعامل هنرمند و مخاطبان به ویژه تهرانی هاست.

وی در خصوص اینکه هنرهای شهری بهارستان فرصتی بود که بتوانم ایده های هنرهای محیطی خود را به جامعه عرضه کنم، افزود: حدود ۱۳سال است که نقاشی می کنم و حدود ۳ سال است که نقاشی دیواری کار می کنم. ایده اصلی من طراحی چندین خروس به مناسبت سال ۹۶ که سال خروس است، بود و سعی کردم کاراکتری طراحی کنم که خیلی از شکل اصلی دور نباشد.

این هنرمند با بیان اینکه هنر محیطی تعامل هنرمند مخاطب و اثر هنری را فراهم می کند، تصریح کرد: سعی کردم فقط ایده  خود را کار کنم و طرح و شکل تکراری نباشد.

وی با اشاره به ساخت آثار هنری خود ادامه داد: تمامی تلاش خود را کردم که این اثر تصویرسازی پیچیده ای نداشته باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. ۴ تصویر مختلف در این ایده استفاده شده است که در هر کدام از خصوصیات از خطوط و شکل نقاشی های ایرانی بهره برده ام و ۴ تصویر مختلف از این کاراکتر در چند Stand مورد استفاده قرار گرفته است.

استکی با بیان اینکه مخاطبان اصلی که مردم هستند از شکل کاراکترهای مورد استفاده در این Stand ها استقبال کردند، خاطر نشان کرد: این آثار در ورودی های ایستگاه های مترو قلهک، میرزای شیرازی، قدوسی، طالقانی و چندین ایستگاه دیگر به مناسبت سال جدید نصب شده اند.

این هنرمند با اشاره به اینکه ورودی های ایستگاه مترو میزبان این Stand ها برای تبریک سال جدید هستند، اذعان کرد: در آخر نیز از تلاش های بخش فرهنگی شهرداری تهران که زمینه تعامل هنرمند و مخاطب را در سالانه هنرهای شهری فراهم کرده اند، تشکر و قدردانی می کنم..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: