جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 مهر 1393     
من شهردار پاسخگو هستم

به گزارش شهرداری نیوز،تغییر کاربری میدان میوه و تره بار فرمانیه موضوعی بود که اعضا شورا بارها خواهان چگونگی آن از شهردار تهران بودند اما هربار پاسخ ها قانع کننده نبود. اینبار شهردار تهران به صحن شورا آمد تا شرح چگونگی این تغییر را به سمع اعضا برساند.

یکصد و سومین جلسه شورا با حضور شهردار تهران و نیز اکثریت اعضا برگزار شد. در این جلسه موضوع تغییر کاربری میدان میوه و تره بار فرمانیه مورد بحث قرار گرفت.پیش از شروع بحث مهدی چمران همانند جلسات گذشته با اشاره به مناسبت های مختلفی که روزهای هفته با آنها نام گذاری شده است، به  روز تربیت بدنی و سالروز مباهله پیامبر اشاره کرد و این ایام را نیز تبریک گفت.

وی همچنین اشاره داشت که آیه ولایت نیز در این روز نازل شده است.

چمران در ادامه روز خانواده و تکریم بازنشستگان را نیز تبریک گفت.

در ادامه جلسه ارائه گزارش شهردار تهران و نیز شهردار منطقه 1 در خصوص تغییر کاربری میدان میوه و تره بار فرمانیه در دستور جلسه قرار گرفت که با وجود مخالفت برخی از اعضا در خصوص مسکوت ماندن این موضوع و بررسی بیشتر، شهردار تهران به ارائه گزارش و پاسخ تذکر اعضای شورا پرداخت.

 

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بارها اعضا شورا این موضوع را در قالب تذکر بیان کرده و هر بار هم پاسخ هایی که از شهرداری تهران آمده بود قانع کننده نبود این موضوع را در دستور کار جلسه شورا قرار دادیم.

وی در ادامه یاداور شد که اگرچه این موضوع پیش از مطرح شدن آن در رسانه ملی در دستور کار جلسه شورا قرار گرفته بود اما بعد از این جریان لازم است که مطرح شود چراکه به تاخیر انداختن پاسخگویی در این رابطه شبهات به وجود آمده را بیشتر ایجاد خواهد کرد.

محمد مهدی تندگویان به همراه برخی از اعضای تذکر دهنده این موضوع گفت: با بررسی بیشتر مطلع شدیم این موضوع در شورای سوم هم مطرح شده و در همان زمان نیز بحث و بررسی در مورد آن صورت گرفته است لذا درخواست مسکوت ماندن موضوع برای بررسی بیشتر را دارم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه این موضوع را چندین نفر از اعضا تذکر داده اند و شهرداری پاسخ داده و اعضا قانع نشدند این موضوع را در دستور جلسه گذاشتیم . البته لازم به ذکر است که شهرداری پاسخ دوم را نیز به شورا ارسال کرده است.

محسن سرخو در این رابطه اعلام کرد  که پاسخ دوم شهرداری به دست آنان نرسیده و از اینرو برای ابهام زدایی بیشتر درخواست مهلت برای بررسی موضوع را ارائه داد.مهدی چمران در ادامه افزود: این حق شهردار و معاونانش است که پاسخ هر تذکری را بدهند و از اینرو ارائه گزارش شهردار بلامانع است.

محمد باقر قالیباف : من شهردار پاسخگو هستم

شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با ابراز گلایه از طرح این موضوع در رسانه ملی گفت: به عنوان شهردار تهران حق دارم چند نکته را عرض کنم: وقتی این موضوع در دوره سوم شورا بررسی شده و به جمع بندی نهایی رسیده ، وقتی اعضای دوره چهارم تذکری در این رابطه داده اند و شهرداری تذکر را پاسخ گفته و نیز پاسخ تکمیلی در رابطه با عدم اقنای اعضا داده شده چرا باید در رسانه ملی این بحث مطرح شود و به افکار عمومی این گونه منتقل شود که شهردار پاسخگوی شورا نیست. من در مورد یک موضوع چند بار باید پاسخگو باشم.

وی افزود: این حق را به شهرداری بدهید که گزارش این موضوع را بدهد تا افکار عمومی متوجه شوند پنهان کاری در کار نبوده است.

وی ادامه داد: من همین جا قولی به دوستان عزیز در شورای اسلامی شهر تهران می دهم که هر روز دیگری که احساس کردند سندی پیدا شده که مبین ظلمی به بیت المال شده است حاضر به پاسخگویی به تک تک اعضا هستم.

قالیباف خاطر نشان کرد: با این حال تقاضا دارم اعتماد مردم نسبت به مدیریت شهری را لکه دار نکنید.

در ادامه جلسه اعضا شورا به این جمع بندی رسیدند با توجه به حضور شهردار در جلسه و اعلام آمادگی برای ارائه گزارش مبسوط در ارتباط با زمین میدان فرمانیه، از این فرصت استفاده کرده و مستمع گزارش شهردار تهران باشند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: