جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 فروردين 1396     
از تنها کوچه قرینه شهر تهران دیدن کنید

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 11 تهران در پیشنهاد ویژه تهرانگردی در نوروز از شهروندان دعوت کرد تا از تنها کوچه قرینه شهر تهران که تمام خانه ها و حتی درختان آن قرینه هستند ؛ بازدید کنند .

 

 نصراله آبادیان با بیان این که کوچه لولاگر متفاوت ترین کوچه پایتخت است که با معماری منحصر به فرد و قرینه بودن تمام خانه ها ، نماها ، بالکن ها ،پنجره ها و درختان منحصر به فرد شده است ؛ از علاقمندان دعوت کرد در تعطیلات نوروزی از گردش در کوچه قدیمی و زیبای لولاگر لذت ببرند. 

شهردار منطقه 11 همچنین افزود: خانه های دوقلو رو به روی هم که 76 سال پیش توسط خانواده لولاگرها با هنرمندی «استاد حسن بنا» ساخته شده‌ و درختان متقارنی که در حیاط این خانه‌ها به صورت قرینه و موازی کاشته شده، دیوارهای آجری قدیمی، قدیمی‌ترین پیتزا فروشی ایران و نزدیکی به سفارت فرانسه و ایتالیا این کوچه را تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی شهر تهران کرده است. 

به گفته شهردار منطقه 11 چندی پیش نیز با هدف حفاظت و احیای بافت تاریخی این کوچه ؛ بزرگترین پروژه مرمت بافت تاریخی شهر تهران در کوچه لولاگر به اجرا در آمد و طی آن اقدامات بازآفرینی منظرشهری شامل کف سازی ومبلمان شهری اعم از نور پردازی و نیمکت از سوی شهرداری منطقه 11 آغاز شد.

 

آبادیان خاطر نشان کرد: بخش مرکزی شهر تهران در محدوده منطقه 11 که 4 کیلومتر از حصار ناصری را در خود جای داده است؛ دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که می توان هویت تاریخی ، معماری ،هنری و فرهنگی پایتخت ایران را در کوچه های قدیمی آن از جمله کوچه های سراب وزیر ، کوچه لب تشنه ، کوچه لولاگر و بازارچه نائب آقا و چهار سوق چوبی جستجو کرد.

 

بر اساس این گزارش گالری پروژه های آران یک مجموعه فرهنگی و هنری است که این روزها در نبش کوچه لولاگر خانه ای قدیمی را مرمت و احیا کرده و آن را تبدیل به یک پاتوق فرهنگی برای شهروندان شهر کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: