جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 فروردين 1396     
با هدف بالابردن ضريب ايمني تونل توحید صورت می گیرد؛
جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه چمران در 4فاز

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛شهردار منطقه2 از اجرای طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه چمران خبر داد و گفت: به دليل همجواري با محدوده منطقه 6 بخشي از روان آب هاي سطحي وارد انهار بزرگراه شهيد چمران مي شوند و بدين منظور جهت مرتفع نمودن مشكل آبگرفتگي و اصلاح پروفيل بزرگراه چمران مطالعات مربوط از طريق سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران انجام و نقشه هاي مصوب جهت اجرا به منطقه ابلاغ شد.

عزیزالله نظری با بیان اینکه مديريت هدايت و جمع آوري آب هاي سطحي يكي از اهداف مهم شهرداري در حوزه زير ساخت ها است، اظهار کرد: واقعیت این است که سيستم مديريت سيلاب و روان آب هاي شهري به تدريج و متناسب با توسعه شهر و نياز به خدمات توسعه مي يابد.

وی با یادآوری اینکه منطقه 2 داراي حوزه آبريز با وسعت حدود 5 هزار هکتار است، گفت: يكي از معابر مهم و شرياني شهر تهران محور ديپلماتيك بزرگراه شهيد چمران است. با تغيير و تحولات ساختاري در بدنه بزرگراه از جمله احداث تونل توحيد وضعيت شيب طولي و عرضي بزرگراه و تراز دريچه ها تغییر کرد.

شهردار منطقه 2 افزود: با توجه به اينكه تونل توحيد يكي از سازه هاي مهم زيرزميني شهر تهران است بالا بردن ضريب ايمني آن درمقابل خطرات گوناگون از جمله  نفوذ آب به داخل آن از ضروريات محسوب می شود.

نظری با بیان اینکه به دليل همجواري با محدوده منطقه 6 بخشي از روان آب هاي سطحي معابر شرقي نيز وارد انهار بزرگراه شهيد چمران مي شوند،عنوان کرد: بدين منظور جهت مرتفع نمودن مشكل آبگرفتگي و اصلاح پروفيل بزرگراه چمران مطالعات مربوط از طريق سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران انجام و نقشه هاي مصوب جهت اجرا به منطقه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه محدوده مطالعات محور بزرگراه شهيد چمران حدفاصل رينگ بزرگراه شهيد حكيم تا تونل نواب را در بر مي گيرد و شامل چندين فاز می شود، گفت: فاز 1 مربوط به اجراي گالري عرضي با لوله پلي اتيلن به قطر 1000 ميلي متر در بزرگراه چمران ضلع جنوبي رينگ اتوبان شهيد حكيم است. فاز 2 نیز شامل اجراي كانال با لوله هاي پلي اتيلن به قطر 800 ميليمتر از پل گيشا تا ميدان توحيد است كه علاوه بر دو شبكه كانال در طرفين شرقي و غربي داراي دو شبكه كانال در محدوده ورودي تونل توحيد تا خيابان باقرخان در مجاورت دیوارهای بیرونی تونل است.

به گفته شهردار منطقه2 در حال حاضر با به كارگيري پيمانكار عمليات بخش اول اين فاز با دو خط در محور شرقي بزرگراه و ضلع غربي ديواره تونل آغاز شده است. البته با وجود صعوبت بسيار بالا به دليل ترافيك سنگين و با توجه به معارضين بي شمار تاسيساتي در اين مسير، پروژه از پيشرفت خوبی برخوردار بوده است.

نظری در ادامه با اشاره به فاز 3 پروژه هدایت و جمع آوری آب های سطحی تصریح کرد: این بخش  حد فاصل ميدان توحيد تا خيابان آزادي است و با اجراي دو خط كانال با لوله پلي اتيلن به قطر 800 میلی متر در طرفين بزرگراه طراحی شده است.

وی فاز 4پروژه را مهم ترین قسمت اجرای کار معرفی و عنوان کرد: اهمیت این فاز در این است که جمع كننده و هدايت كننده روان اب هاي كانال هاي احداثي محور چمران و همچنين محور ستارخان جهت تخليه در تونل نواب به شمار می رود. اين كانال در خيابان گلبار در محدوده منطقه 6 حد فاصل ميدان توحيد تا خيابان اسكندري شمالي قرار دارد و با لوله پلي اتيلن به قطر 1600 میلی متر و به طول 620 متر در حال اجرا است.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه با توجه به قطر قابل توجه لوله ها جهت عدم ريزش كانال در هنگام حفر تونل ابتدا سازه حفاظت موقت اجرا و پس از آن عمليات لوله گذاري و پوشش روي لوله انجام مي شود، تصریح کرد: يكي از دلايل انتخاب مسیر خيابان گلبار تا تونل نواب ، دور نمودن كانال آب هاي سطحي از محدوده تونل توحيد و بالابردن ضريب ايمني تونل و همچنين كوتاهي طول مسير و كاهش هزينه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: