جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 اسفند 1395     
جزيره ردانگ، جواهر مالزي

 

 لست سکند/ ردانگ يکي از 9 جزيره ي موجود در مجمع الجزاير ردانگ است که با هم تشکيل پارک درياي ردانگ را مي دهند؛ اين پارک دريايي امکانات غواصي و شيرجه را براي گردشگران فراهم مي کند. 

ردانگ جزيره اي در منطقه ي کوآلا نروس Kuala Nerus District، ترنگانو Terengganu است و يکي از بزرگترين جزاير واقع شده در ساحل شرقي شبه جزيره ي مالزي مي باشد که به خاطر آب هاي فوق العاده شفاف، سواحل ماسه اي سفيد رنگ، جانوران دريايي از جمله ماهي هاي استوايي و صخره هاي متعدد خود شناخته شده است. ‏
ربرخلاف جزاير همسايه Perhentian که بيشتر مختص بک پکرهاست، ردانگ با وجود اقامتگاه ها و تفرجگاه هاي خود، تصوير مجلل تري را ارائه مي دهد. بزرگترين ساحل ردانگ پاسير پانجانگ در قسمت شرقي مي باشد که 6 اقامتگاه را در خود جاي داده است. لازم به ذکر است که انتهاي جنوبي اين ساحل، آب هاي خروشان تري داشته و نسبت به سواحل شمالي بازمانده هاي بيشتري در آن قابل مشاهده هستند. غواصي نيز در شمال پاسير پانجانگ رواج دارد. ‏


آب و هوا
‏ردانگ داراي آب و هواي استوايي با دماي نسبي 30 درجه ي سانتيگراد مي باشد که رعد و برق هاي کوتاه اغلب در آن رخ مي دهد. مانند بقيه ي سواحل شرقي مالزي، ردانگ نيز در زمستان تحت تاثير بادهاي موسمي شمال شرقي قرار دارد و به همين دليل بين ماه هاي نوامبر و فوريه اکثر اقامتگاه ها بسته هستند و برنامه ي حمل و نقل دريايي نيز در اين زمان به شدت محدود است. ‏

دسترسي به ردانگ
فرقي نمي کند که از چه روشي براي رسيدن به ردانگ استفاده کنيد، شما به هنگام رسيدن بايد هزينه ي 5 رينگتي ورود به پارک دريايي را بپردازيد. ترانسفر بايد به صورت مستقيم با اقامتگاه ها برنامه ريزي شود.

با هواپيما
از آنجا که هواپيمايي برجايا ديگر به ردانگ به صورت مستقيم پرواز نمي کند، بنابراين تنها گزينه ي موجود اين است که شما از کوآلالامپور پروازي يک ساعته تا کوآلاترنگانو داشته و از آنجا تا ردانگ را با قايق ادامه بدهيد. روزانه 6 پرواز با خطوط هوايي MAS، Malindoair و Air Asia از کوآلالامپور به کوآلاترنگانو وجود دارند که پرواز يکطرفه ي آنها هزينه اي حدود 170 رينگت مالزي است، اما اگر از قبل اقدام به رزرو بليط خود کنيد اين هزينه مي تواند تا 80 رينگت نيز پايين بيايد.

با قايق
راه سنتي رسيدن به ردانگ با قايق است. لازم به ذکر است که اسکله ي اصلي در مرانگ، 30 کيلومتري شمال کوآلاترنگانو قرار دارد. از مرانگ تا پاسير پانجانگ مي توانيد با قايق هاي بزرگ سريع يا قايق-کشتي ها سفري راحت با هزينه ي استاندارد 40/80 رينگت براي سفرهاي يکطرفه/دوطرفه به مدت زمان 40 دقيقه را تجربه کنيد. 

در فصل بازديد (مارچ تا اکتبر) همچنين قايق هايي وجود دارند که شما را از اسکله ي شهبندر در کوآلاترنگانو مرکزي به اسکله ي برجايا در ضلع جنوبي جزيره مي رسانند که حدود يک ساعت و 15 دقيقه طول مي کشد. اين قايق ها به طور خاص به مهمانان اقامتگاه برجايا خدمات رساني مي کنند، اما در صورت وجود فضا، آنها افراد ديگري غير از مهمانان برجايا را نيز سوار مي کنند. هزينه ي مسير دو طرفه ي اين قايق ها براي بزرگسالان 110 رينگت و براي کودکان (2 تا 12 سال) 60 رينگت است. اقامتگاه ها مي توانند پيش از سفر برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده و حتي امکان سفرهاي صبح زود از جزيره را نيز فراهم کنند. 
بين ردانگ و جزاير Perhentian هيچ برنامه ي رفت و آمد قايقي وجود ندارد، هرچند قايق هايي به صورت روزانه بين اين دو مسير جابجا مي شوند و تعداد اين قايق ها در فصل هاي شلوغ گردشگري نيز بيشتر است. بنابراين اگر تمايل به استفاده از يک سيستم مقرون به صرفه تر داشته و همين طور زمان کافي و صبر و انعطاف پذيري لازم براي پرسش در مورد اين قايق ها و منتظر ماندن براي آنها را داريد مي توانيد به اين گزينه فکر کنيد. زماني که چنين گزينه اي موجود نباشد شما مي توانيد سفري را با قايق شخصي يکي از محلي هاي جزاير Perhentian برنامه ريزي کنيد. يک قايق به طور معمول براي حداکثر 6 نفر هزينه اي در حدود 400 رينگت دارد و سفر شما تقريبا 60 دقيقه به طول مي انجامد.

بهترين کارهايي که مي توان در ردانگ انجام داد
پس از خواندن اين اين اطلاعات، حتما با خود فکر کرده ايد که در جزيره ي ردانگ چه بايد انجام داد. بايد به شما بگوييم که اين جزيره براي تعطيلات ساحلي، سفرهاي رومانتيک، ماه عسل و براي آن دسته از افرادي که عاشق آب، خورشيد، ساحل و غواصي و لذت بردن از دنياي زير آب هستند مناسب است.

1-
به تماشاي طلوع و غروب آفتاب بنشينيد.
غروب خورشيد در جزيره ي ردانگ يکي از بهترين هاست که روح شما را جلا داده و آرام مي کند. اين جزيره در طول روز آفتاب زيادي دريافت مي کند و همين موضوع در کنار هواي شفاف جزيره، هر اعصاب مضطربي را آرام مي کند. صبح هاي ردانگ نيز بسيار خارق العاده اند زماني که خورشيد به آرامي از ميان ابرها بالا رفته و پرندگان جزيره در شکوه و جلال صبح به آوازخواني مشغول مي شوند، نسيم ملايمي مي وزد و خورشيد به آرامي شما را در آغوش مي گيرد. براي لذت بردن از بهترين طلوع بايد زماني حول و حوش 4 و 5 صبح بيدار شويد. به شرق اين جزيره سفر کنيد و خاطره اي فراموش نشدني از سفر خود را رقم بزنيد.

2-
به غواصي برويد.
جزيره ي ردانگ همچنين به دليل فراهم آوردن آب هاي فوق العاده شفاف مشهور است که امکان غواصي و لذت بردن از صخره هاي مرجاني سالم و حيات دريايي ميان آنها را براي گردشگران به ارمغان مي آورند. در اين سفرهاي غواصي همچنين شما مي توانيد با پرداخت هزينه ي مناسبي به تماشاي بچه کوسه ها و لاک پشت ها نيز بپردازيد. 
رقم معمول براي يک سفر غواصي در ردانگ 90 رينگت براي تجهيزات پايه است، اما اگر تجهيزات اضافي مورد نياز باشد بايد هزينه ي آنها جداگانه پرداخت شود. بيشتر آب هاي اطراف اين جزيره عمق زيادي ندارند، اما آب هاي اطراف جزيره ي لاک پشت عميق هستند و غواصي در آنها نياز به باله دارد. 
در هنگام غواصي به ياد داشته باشيد که شب هنگام بايد از آب بيرون بياييد به اين دليل که شب ها سطح آب بالا است و امواج به قدري قوي هستند که عملا شنا کردن را غير ممکن مي گردانند.

3-
طبيعت جزيره را کشف کنيد.
جزيره ي ردانگ داراي تنوع گسترده اي از حيوانات است که شما با پيمايش جزيره مي توانيد از اين جانوران و گونه هاي نادر گياهي ديدن کنيد. اين فعاليت براي آن دسته از گردشگراني که به پياده روي يا کوه نوردي علاقمندند توصيه مي شود. 
جاده ي روستايي و مسير پاسير پانجانگ آسان ترين گزينه ها براي افرادي است که مي خواهند با تنوع گياهي و جانوري اين جزيره آشنا شوند. شما مي توانيد اين مسير کوتاه را با دمپايي هاي لا انگشتي خود طي کرده و حيوانات اهلي و مارمولک هاي بزرگ را تماشا کنيد. 
مسير ديگري نيز از پاسير پانجانگ تا تلوک دالام وجود دارد که 2 کيلومتر است و با سندل هاي مناسب قابل پيمايش مي باشد. اين مسير شيبدار و از دو گزينه ي اول کمي سخت تر است، چرا که شما بايد بخش هاي بالاي تپه و پايين تپه ي آن را طي کنيد اما در اين حالت مي توانيد ديد بهتري به گياهان در مسير خود داشته باشيد.

4-
در آب هاي جزيره شيرجه بزنيد.
اسکوبا دايوينگ يکي ديگر از فعاليت هاي توصيه شده در اين جزيره است. در ردانگ سايت هاي مناسبي براي شيرجه مانند Tanjung Lang و Tanjung Tokong وجود دارند که جز پرطرفدارترين مکان هاي شيرجه در دنيا محسوب مي شوند. يکبار شيرجه معمولا هزينه اي در حدود 90 رينگت براي شما در بر دارد. 
عکاسي زيرآب نيز در ردانگ بسيار رايج است و مغازه هاي زيادي به ازاي دريافت 30 رينگت به گردشگران دوربين اجاره مي دهند. اين مغازه ها همچنين هزينه اي اضافي براي رايت کردن تصاوير روي سي دي دريافت مي کنند.

5-
غذاهاي محلي را امتحان کنيد.
بسياري از افراد که به خارج از کشور خود سفر مي کنند دوست دارند که طعم غذاهاي محلي را چشيده و در شعف مخصوص آن غرق شوند. جزيره ي ردانگ نيز داراي تنوع خوبي از غذاهاي مالايي است که مي توانند مورد اقبال گردشگران قرار بگيرند. 
فود کورت ردانگ لاگونا يکي از مکان هايي است که در آن مي توان غذاهاي محلي خوشمزه را با قيمت هاي مناسب چشيد. در اين فود کورت فقط شام ارائه مي شود، اما اگر در اين جزيره اقامت داريد حتما سري به اين فود کورت بزنيد. به طور معمول غذاهاي چيني و مالايي در اين مکان سرو مي شوند، ضمن اينکه سالادهاي ادويه دار تايلندي نيز پيشنهاد مناسبي به شمار مي روند. 
کاري کله ماهي Curry fish head نيز يکي ديگر از غذاهاي محبوب اين جزيره است. يک وعده از اين غذا براي دو نفر کافي است و قيمتي ارزان برابر با 10 رينگت دارد. 
کافه ي سندفلاي Sandfly café يکي ديگر از مکان هاي عالي در پاسير پانجانگ است که غذاهاي متنوعي به سبک محلي و غربي ارائه مي دهد. اين کافه تمام روز باز است و خوراکي هاي خوشمزه اي مانند Ais Kacang ارائه مي دهد. اين خوراکي يخ خرد شده با مغزهاي مختلف است که روي آن شربت ريخته مي شود.

6-
تماشاي لاک پشت ها‎‎
تماشاي لاک پشت ها يکي ديگر از فعاليت هاي رايجي است که گردشگران در جزيره ي ردانگ از آن لذت مي برند. پاسير چاگار هوتانگ Pasir Chagar Hutang يکي از مهم ترين مکان ها در ردانگ است که لاک پشت ها براي جفت گيري و تخم ريزي مي آيند. رفتن به اين منطقه براي افراد غير مجاز است، اما گردشگراني که مشغول غواصي هستند مي توانند يک نگاه اجمالي به اين منطقه بيندازند. 
لاک پشت هاي سبز در جزيره ي ردانگ يافت مي شوند و مرکز تحقيقات جزيره ادعا مي کند که اين لاک پشت ها از کشورهايي مانند اندونزي و فيليپين براي تخم گذاري به ردانگ مي آيند. گردشگران مي توانند در مرکز تحقيقات لاک پشت ها به صورت داوطلبانه کمک کرده و از طريق کارهاي تحقيقاتي چيزهاي بيشتري در اين مورد بياموزند.

7-
به اسپا برويد.‎‎
اقامتگاه ها و تفرجگاه هاي ساحلي لوکسي در ردانگ وجود دارند که به شما ماساژهاي آرامش بخشي ارائه مي دهند. دو مورد از اين اسپاها Taaras Beach and Spa Resort و Sari Pacifica Resort and Spaهستند که گردشگران زيادي را به خود جلب مي کنند. 
شما همچنين مي توانيد يکي از پکيج هاي اسپا را رزرو کنيد. قيمت اين پکيج ها مناسب است و کيفيت آنها در حدي است که رفتن به اسپا جز فعاليت هاي توصيه شده در سفر به ردانگ مي باشد.


هتل ها‎‎

1-
تفرجگاه لاگونا ردانگ آيلند Laguna Redang Island Resort‎‎
تفرجگاه لاگونا ردانگ آيلند که در لبه ي ساحل واقع شده، اقامتگاه هاي راحت با دسترسي به WiFi رايگان در مکان هاي عمومي ارائه مي دهد. اين تفرجگاه داراي ميز پذيرش 24 ساعته، رستوران و يک استخر روباز بزرگ است. 
اتاق هاي اين هتل داراي کفپوش چوبي و مجهز به تهويه ي مطبوع، کمد، گاوصندوق، تلويزيون، يخچال و فضاي نشيمن هستند. حمام هاي داخلي مجهز به امکانات دوش، حوله و لوازم بهداشتي رايگان مي باشند. 
مهمانان مي توانند از خدمات ماساژ هتل استفاده کرده و فعاليت هايي همچون کوهنوردي، شيرجه و غواصي انجام دهند. امکانات ذخيره سازي چمدان و سرويس رفت و برگشت فرودگاهي نيز در دسترس هستند. 
رستوران هتل گستره ي متنوعي از غذاهاي محلي و بين المللي سرو مي کند. امکانات باربکيو نيز در محل هتل وجود دارند. 
تفرجگاه لاگونا ردانگ آيلند با قايق، 15 دقيقه از پارک دريايي فاصله دارد. 
تعداد اتاق ها: 276

2-
تفرجگاه و اسپاي ساحلي تاراس The Taaras Beach Spa and Resort‎‎
تفرجگاه و اسپاي ساحلي تاراس در کنار ساحل ترنگانو واقع شده و داراي اتاق هاي جادار به همراه بالکن است. اين هتل همچنين داراي يک استخر و 4 فضاي مختلف غذاخوري مي باشد. 
فضاهاي اين هتل به سبک مدرن دکور شده و مجهز به تهويه ي مطبوع و پنکه سقفي هستند. در اتاق ها همچنين تجهيزات قهوه/چاي ساز نيز وجود دارد. 
مهمانان مي توانند در مرکز تناسب اندام کاملا مجهز هتل مشغول ورزش و تمرين شوند يا اينکه از خدمات ماساژ و مراقبت هاي آرامش بخش اسپاي هتل لذت ببرند. هتل همچنين خدمات تبديل ارز را به صورت 24 ساعته در ميز پذيرش به مهمانان ارائه مي دهد. 
رستوران Asean غذاهاي محلي و بين المللي سرو مي کند، در حاليکه تخصص رستوران Beach Brasserie غذاهاي ژاپني، هندي و غذاهاي غربي است. ساير گزينه ها به ميان وعده هاي سبک در کافه هاي هتل محدود مي شوند. 
تفرجگاه و اسپاي ساحلي تاراس در فاصله ي 28 مايلي از فرودگاه سلطان محمود قرار گرفته که با يک قايق سواري 1.5 ساعته از اسکله شهبندر دنبال مي شود. 
تعداد اتاق ها: 184




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: