جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 اسفند 1395     
در روز ساعت زمین
با خاموشی نمادین ظرفیتهای اجتماعی را جهت کنترل تغییرات اقلیمی تقویت نماییم

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهرداری تهران برای هفتمین سال متوالی با خاموشی المانهای مهم شهری در برنامه جهانی ساعت زمین شرکت می کند. 

 

محمد مهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به پیام امسال ساعت زمین با عنوان "با خاموشی نمادین ظرفیتهای اجتماعی را جهت کنترل تغییرات اقلیمی تقویت نماییم " گفت: امیدواریم امسال با استفاده از ظرفیت کانونهای محیط زیست و مشارکت آگاهانه شهروندان مراسم ساعت زمین را متفاوت تر از سال های گذشته برگزار نماییم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: طرح ساعت زمین از سال 2007 میلادی آغاز شد و شهرداری تهران از سال 2011 به این طرح جهانی پیوست و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مسئولین نمادهای مهم شهری و مردم روشنایی های اضافه خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل تغییرات آب و هوایی خاموش می کنند.

گلمکانی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح ساعت زمین در بین کشورها از استقبال خوبی بین شهروندان و مسئولین مواجه شده و از 35 کشور در سال 2008 به 178 کشور در سال 2016 رسیده است.

رئیس مرکز مدیرت محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه همه کشورها در آخرین شنبه ماه مارس به وقت محلی ساعت 20:30 الی 21:30 به مدت یکساعت نمادهای مهم شهری خود را خاموش می کنند گفت: خاموشی یکساعته المانها به صورت نمادین است اما فعالیتها و اقداماتی که برای کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی صورت می گیرد باید در طول سال به صورت مداوم فرهنگ سازی و اجرا شود، در واقع کمپین ساعت زمین فراتر از یکساعت به موضوع تغییرات آب و هوایی نگاه می کند.

گلمکانی خاطر نشان کرد: ما می توانیم از ظرفیت اجتماعی 354 کانون محیط زیست محلات در زمینه فرهنگ سازی موضوعات مختلف محیط زیستی من جمله بحث انرژی در زمینه کاهش مصرف بی رویه، بهینه سازی مصرف، جایگزینی انرژی های پاک با سوختهای فسیلی، عدم استفاده از خودروی تک سرنشین و غیره بهره مند شویم

وی در ادامه افزود: باید با حرکتهای هر چند کوچک گامهای موثری در جهت کاهش گازهای گلخانه ایی و کنترل تغییرات اقلیمی  و حفظ محیط زیست بردارییم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: