جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 اسفند 1395     
خوردن این میوه‌ها شما را لاغر می‌کند!

روزنامه آرمان: آیا می‌دانستید بعضی میوه‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند؟ تصور اغلب مردم این است که همه میوه‌ها به یک اندازه برای سلامتی مفیدند. اما بعضی میوه‌ها فیبر و پکتین بیشتری دارند؛ فیبر و پکتین چربی‌های طبیعی هستند که به تقویت متابولیسم (سازوکار) بدن شما کمک می‌کنند. بعضی میوه‌ها نسبت به سایر میوه‌ها قند کمتری دارند؛ بنابراین منظور از ذکر موارد فوق این است که همه میوه‌ها از ارزش غذایی یکسانی برخوردار نیستند. بیایید نگاهی به میوه‌هایی بیندازیم که هم برای سلامتی شما مفید هستند و هم می‌توانند وزنتان را کم کنند. شاید با دیدن بعضی از این میوه‌ها تعجب کنید و باورتان نشود که می‌توانند برای لاغری مفید باشند. اما بعضی میوه‌ها هم انرژی بیشتری دارند و هم به شما کمک می‌کنند وزنتان را کم کنید. درادامه با میوه‌های لاغر کننده آشنا می‌شوید.

سیب

حتما با خواص سیب آشنا هستید. سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای کم کردن وزن است. این میوه فوق‌العاده، سرشار از فیبر و کم کالری است. سیب‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر هستند. همه این‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به شیوه‌های مختلف وزن کم کنید.
 
انار

محققان طی مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه کارولینا انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل موجود در انار، متابولیسم بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، از ایجاد لیپید‌ها در عروق بدن جلوگیری کرده و اشت‌ها را کم می‌کنند. وقتی صحبت از وزن کم کردن به میان می‌آید، انار حرف اول را می‌زند! انار علاوه بر این‌ها کلسترول بد یا LDL را پایین می‌آورد، مواد سمی و مضر را دفع می‌کند و جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد.

پرتقال

پرتقال میوه‌ای سرشار از ویتامین C، ویتامین B. ۱ و اسید فولیک است و متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. آب پرتقال مصنوعی جای پرتقال واقعی را نمی‌گیرد، چون ارزش غذایی این دو یکسان نیست. پرتقال نسبت به آب پرتقال مصنوعی، کالری خیلی کمتری دارد و فیبر موجود در آن، در آب پرتقال مصنوعی پیدا نمی‌شود.

 بلوبری

بلوبری میوه‌ای خاص و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بلوبری با عواملی که منجر به سندرم متابولیک می‌شوند، مبارز می‌کند. یعنی بلوبری با فشار خون بالا، مقاومت در برابر انسولین، اضافه وزن و کلسترول می‌جنگد. پس برای سلامتی خود یک مُشت بلوبری بردارید و مقداری از آن را با ماست مخلوط کنید.

گریپ فروت

شاید خوردن روزانه گریپ فروت ایده خوبی نباشد. در واقع این رژیم غذایی سرشار از گریپ فروت اصلا متعادل نیست. اما خبر خوب این است که گریپ فروت با چربی‌ها مبارزه می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می‌توان وزن را کاهش داد. این میوه کالری کمی هم دارد؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط ۳۷ کالری وجود دارد، اما سرشار از فیبر است.

انبه

قند انبه نسبت به سایر میوه‌های این لیست کمی بیشتر است، اما اگر آن را به اندازه بخورید برای سلامتی‌تان مفید است. این میوه حدود ۱۳۰ کالری، ۳ گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A. و کلسیم دارد؛ بنابراین گنجاندن این میوه در برنامه غذایی‌تان، شما را در مسیر لاغرتر شدن کمک می‌کند.

گلابی

گلابی‌ها خیلی به کم کردن وزن کمک می‌کنند و سرشار از فیبر هستند. در واقع، خیلی از میوه‌ها به لحاظ فیبر اصلا قابل مقایسه با گلابی نیستند! از آنجا که این میوه حاوی پتاسیم است، کلسترول شما را هم پایین می‌آورد و برای سلامت قلب‌تان هم خوب است.

نارگیل

نارگیل میوه‌ای شیرین و سیرکننده‌ای است که وقتی هوس شیرینیجات کردید می‌تواند به دادتان برسد. می‌توان آن را به صورت روغن نارگیل، آب، شیر، پودر نارگیل و یا حتی به صورت خشک خورد. این میوه حاوی زنجیره‌ای از تریگلیسیریدهاست که متابولیسم کبدتان را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و به این صورت وزن‌تان را پایین می‌آورد. مثلا روغن نارگیل از زنجیره‌ای از اسیدهای چرب ساخته شده است که به عنوان چربی در بدن ما ذخیره نمی‌شوند!

موز

اکثر افراد میوه موز را دوست دارند، چون برای سلامتی مفید و خیلی خوشمزه است. موز سرشار از فیبر و پتاسیم است و این دو به کم کردن وزن شما کمک می‌کنند. موز تن‌ها میوه سرشار از ویتامین B. ۶ است. تن‌ها با خوردن یک عدد موز، ۳۰ درصد از ویتامین B. ۶ شما تامین می‌شود!

توت فرنگی

توت فرنگی برای وزن کم کردن عالی است، چون به تولید هورمون‌های آدیپونکتین و لپتین کمک می‌کند؛ این دو هورمون چربی‌سوز و تقویت‌کننده متابولیسم بدن هستند. وقتی توت فرنگی را همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف کنید، متابولیسم بدن‌تان بالا می‌رود.

 کیوی

برخی افراد به دلیل طعم ترش و شیرین کیوی، آن را دوست دارند. آیا می‌دانستید کیوی به دلیل فیبر زیاد، برای کم کردن وزن مفید است؟ و احتمالا از خودتان پرسیده‌اید که این دانه‌های سیاه درون این میوه چیست. همه این دانه‌های سیاه کوچک ترکیب خوبی از فیبرهای غیر حل‌شونده هستند که به هضم غذا کمک می‌کنند. اما کیوی دارای فیبر حل‌شونده هم هست و به این خاطر حس سیری به شما می‌دهد.

هلو

هلو میوه ایده آلی برای یک رژیم غذایی کم کالری است. این میوه مقادیر فراوانی فیبر و پتاسیم دارد و سرشار از ویتامین است. چندین مطالعه نشان داده است که هلو منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان است و این خیلی چیز‌ها را راجع به خواص هلو به ما توضیح می‌دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: