جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 اسفند 1395     
دستبرد ۳ خواهر و برادر به ۱۱ بانک

 روزنامه همشهری: اعضای باندی که با سوراخ‌کردن دیوار بانکی در شهرستان اسلام‌آباد غرب، حدود ۲۰۰ میلیون تومان سرقت کرده بودند، به سرقت از ۱۰ بانک دیگر در شهرهای مختلف کشور اعتراف کردند.

سارقان كه 2برادر و خواهرشان هستند، در اين سرقت‌ها بيش از يك ميليارد و 200ميليون تومان به جيب زدند.
آخرين سرقت موفق اين باند دستبرد به بانك ملي شعبه فرمانداري در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان كرمانشاه بود. آنها شامگاه جمعه، دهم دي‌ماه اقدام به سوراخ‌كردن ديوار پشتي بانك كرده و پس از ورود به داخل ساختمان و از كار انداختن سيستم امنيتي و دوربين‌هاي مداربسته، با استفاده از دستگاه هوابرش، گاوصندوق را تخريب كردند و همه پول‌هاي داخل آن را دزديدند.

به‌دنبال اين سرقت تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد و اين در حالي بود كه آنها پس از سرقت از كرمانشاه گريخته و راهي استان مازندران شده بودند تا دست به سرقتي ديگر بزنند.

    دستگيري سر بزنگاه

دزدان حرفه‌اي پس از فرار از كرمانشاه راهي شهرستان عباس‌آباد مازندران شدند. آنها بانكي را در اين شهر شناسايي كردند كه سيستم امنيتي مناسبي نداشت و مثل بانك قبلي به‌راحتي مي‌شد از آن سرقت كرد. سارقان چند روزي اين بانك را زيرنظر گرفتند و متوجه شدند از حياط پشتي آن مي‌شود وارد ساختمان شد و دست به سرقت از گاوصندوق‌ها زدند. شامگاه جمعه، يكم اسفند ماه، دزدان سوار بر يك خودروي شاسي‌بلند راهي بانك موردنظر شدند و مقابل آن توقف كردند.

زن جواني كه پشت فرمان نشسته بود وظيفه نگهباني و زيرنظر گرفتن اطراف را برعهده داشت و 2مرد جوان با تجهيزاتي كه همراه خود داشتند از حياط پشتي بانك وارد آنجا شدند. دزدان پس از تخريب در پشتي وارد ساختمان شدند، دوربين‌ها را از كار انداختند اما پيش از اينكه موفق به خاموش‌كردن سيستم امنيتي شوند، ناگهان آژير خطر به صدا درآمد. طولي نكشيد كه تيمي از مأموران پليس راهي محل سرقت شدند و توانستند 2مرد سارق را پيش از اينكه موفق به خروج از بانك و فرار از آنجا شوند، دستگير كنند. در اين ميان همدست آنها پا به فرار گذاشت كه ساعاتي بعد و با اطلاعات به‌دست آمده از 2مرد سارق او نيز دستگير شد.

    سرقت‌هاي سريالي

با انتقال متهمان به اداره آگاهي تحقيقات از آنها زيرنظر سرهنگ رمضاني، رئيس پليس آگاهي استان مازندران شروع شد. در بررسي‌ها مشخص شد كه سارقان 2برادر 25و 30ساله هستند و زن جوان نيز خواهر آنهاست. اعضاي اين باند علاوه بر دستبرد ناكام از بانك مورد نظر، به سرقت از 11بانك ديگر در سال‌هاي اخير ازجمله بانك ملي شهرستان اسلام‌آباد غرب، سرقت از 2بانك در شهرستان تاكستان استان قزوين و سرقــت از بانك‌هايي در بابلسر و اردبيل اعتراف كردند. همچنين اعضاي اين باند به 4سرقت ناكام ديگر در تاكستان در سال 91، كامياران در سال‌93، بيجار و ايجرود زنجان در سال‌94 اقرار كردند و گفتند كه با وجود تخريب و ورود به بانك‌ها موفق به سرقت نشدند.

    احتمال افزايش سرقت‌ها

بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد كه اعضاي اين باند از مجرمان سابقه‌دار هستند كه از سال‌81 سرقت‌هايشان را آغاز كرده بودند و در اين مدت‌ها چندبار دستگير و راهي زندان شده‌اند. مأموران متوجه شدند يكي از برادران آخرين بار 3ماه پيش از زندان آزاد شده و به محض آزادي او، سرقت‌هاي آنها دوباره آغاز شده بود.

اعضاي اين باند كه در سوابق كيفري خود اتهاماتي ازجمله سرقت از بانك و منازل را داشتند، در اين سال‌ها مدام بين آزادي و زندان در رفت‌وآمد بودند. به گفته سرهنگ مرزباني، جانشين‌ فرمانده انتظامي استان كرمانشاه، چندين سرقت كشف نشده مشابه در شهرهاي مختلف كشور وجود دارد كه احتمال مي‌رود اعضاي اين باند در آنها نقش داشته باشند و به همين دليل تحقيقات از متهمان ادامه دارد. همچنين سرهنگ رضواني، رئيس پليس آگاهي استان مازندران مهم‌ترين مسئله در اين سرقت‌ها را عدم‌استفاده بانك‌ها از تجهيزات ايمني پيشرفته عنوان كرد و گفت كه دزدان براي سرقت‌هايشان بانك‌هايي را انتخاب مي‌كردند كه تجهيزات كمتري داشتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: