جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 اسفند 1395     
رونمایی از اولین تمبر یادبود مترو تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، اولین تمبر یادبود مترو تهران عصر دیروز با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران رونمایی شد.

 دکتر مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از تمبر مترو گفت: امروز مترو تهران آنچنان در زندگی مردم جا باز کرده است که تصور نبودن آن ممکن نیست.

وی با تاکید براینکه ارائه خدمات به حجم بالای مسافران در مترو تهران بسیار سخت و حساس است خاطر نشان کرد: حیطه فعالیت شرکت بهره برداری مترو تهران هر روز در حال گسترش است و در چند روز آینده هم پلازای "ایوان انتظار" در میدان ولیعصر (عج) افتتاح و بهره برداری از آن به طور کامل به این شرکت سپرده می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: این مجموعه 42 هزار متر مربع وسعت دارد و انتظار داریم که این مکان به پاتوقی فرهنگی مبدل شود که بتواند نام حضرت حق را زنده نگاه دارد.

دکتر حسینی با بیان اینکه بهره برداری از 3 هزار متر مربع فضای فرهنگی این پلازا به معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران سپرده خواهد شد تصریح کرد:  مترو تهران مرز سه میلیون سفر در روز را رد کرده است و مسافران زمان قابل توجهی را در آن سپری می‌کنند؛ این نکته باعث شده تا جدا از مسائل فنی و حمل و نقلی، مترو از بعد فرهنگی و اجتماعی هم اهمیت بسیاری پیدا کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران بتواند در ارتقا فرهنگ شهروند به خصوص افزایش سرانه مطالعه تاثیرگذار باشد.

•         
توان بالای کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران در ارائه خدمات تخصصی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کمتر کشوری در جهان است که بتواند بدون سه راهی واگن را روی خط انتقال دهد و ما اکنون موفق شدیم که 21 واگن را بر روی خط 7 منتقل کنیم و کار مونتاژ آنها را به این شیوه انجام دهیم.

وی در ادامه به همکاری متخصصان شرکت بهره برداری با شرکت ساخت مترو اشاره کرد و افزود: متخصصان شرکت بهره برداری مترو تهران مدت‌ها قبل از افتتاح هر ایستگاه در کنار شرکت ساخت مترو قرار می‌گیرند تا همه چیز برای ارائه بهترین خدمات به مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران روحیه جهادی برای ارائه خدمت دارند گفت: با ادامه این روند و در صورت تأمین ناوگان رسیدن به ده میلیون سفر در روز دور از دسترس نیست.


** 
تولید دانش تخصصی در مترو تهران

دکتر حسینی در ادامه به دانشکده شرکت بهره برداری مترو تهران اشاره کرد و افزود: این مجموعه ابزاری بسیار ارزشمند است که تخصص‌ها و دانش‌های مختلف مورد نیاز مجموعه را تولید و آموزش می‌دهد.
وی گفت: این دانشکده در تمام تخصص‌های مورد نیاز مترو از راهبری تا برق، سیگنالینگ و هولدینگ فعال است و می‌توان گفت که این مرکز از لحاظ تولید دانش مرتبط با مترو در کشور پیشگام است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه در خصوص بهسازي خط 5 مترو تهران گفت: بهسازي يك خط تجربه اي نو در مترو تهران بود كه اين عمليات گسترده تاكنون به خوبي پيش رفته و اميدواريم با استفاده از ظرفيت تعطيلات نوروز بتوانيم بهسازي را قبل از زمان پيش بيني شده به اتمام برسانيم.
وي خاطر نشان كرد: ايمني مهمترين اصل در مترو است و ما هرگز كوچكترين ريسكي را در اين زمينه قبول نمي كنيم.


• 
تمبر مترو يادآور زحمات پيشكسوتان است
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به رونمايي از تمبر مترو اشاره كرد و گفت: اين تمبر يادآور آن است كه پيشكسوتان در موفقيت امروز مترو تهران نقش داشتند و شركت بهره برداري مترو تهران قدر پيشكسوتان و نيروهاي تخصصي خود را مي داند.
دكتر احمدي بافنده مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه نيز با اشاره به اينكه امروز 18 سال از حركت اولين قطار مترو در خط تهران- كرج مي گذرد افزود: در اين سالها افراد زيادي براي گسترش مترو تهران تلاش كردند كه اين تمبر، يادبود زحمات اين همكاران در اين سالهاست.
وي با بيان اينكه تمبر مترو نمايي از سردر ايستگاه امام خميني (ره) را دارد ادامه داد: خوشبختانه سرعت توسعه مترو اكنون بسيار بيش از گذشته است و به زودي شاهد افتتاح پلازا ميدان وليعصر (عج) با نام ايوان انتظار خواهيم بود.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران با بيان اينكه تست سرد خط 7 مترو تهران در روزهاي آينده انجام مي شود گفت: بخشي از خط 7 و امتداد خط يك مترو تا فرودگاه امام خميني (ره) نيز به زودي به بهره برداري مي رسند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: