جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 اسفند 1395     
در جشن «یه عالمه درخت» بوستان بزرگ ولایت اعلام شد؛
توسعه دو برابری فضای سبز منطقه 19 طی 10 سال اخیر

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه 19 از افزایش دوبرابری فضای سبز منطقه 19 طی 10 سال اخیر خبر داد و گفت: امروزه با کاشت درخت باید بتوانیم به کاهش مخاطرات زیست محیطی کمک کنیم.

 پیمان قربانی در مراسم جشن روز درختکاری و کاشت نهال در بوستان بزرگ با بیان این مطلب ادامه داد: در گذشته کاشت درخت برای زیباسازی و طراوت بود اما امروزه با توجه به مشکل آلودگی هوا، این اقدام در جهت رفع خطرات زیست محیطی صورت می گیرد.

 وی از معلمان و فعالان حوزه آموزش درخواست کرد که این نگرانی را به نسل آینده آموزش دهند چراکه همه دستگاه ها وظیفه دارند هرچند کوچک اما در کاهش این مخاطرات مشارکت داشته باشند و این تنها وظیفه شهرداری نیست.

قربانی با بیان اینکه خودروسازان نیز باید خود را در نگهداشت شهر دخیل بدانند پیشنهاد کرد: کسانی که در امر تولید خودرو فعالیت می کنند به همان تعداد که خودرو می سازند درختی نیز در شهر تهران بکارند و اندکی از سود حاصله رابه  مردم شهر تهران تخصیص دهند.

  این مسئول تصریح کرد: امسال بیش از 150 هزار نهال در منطقه با مشارکت شهروندان کاشته شده است و با توجه به اینکه همه از کاشت درخت منتفع می شویم بنابراین باید تلاش ما براین باشد تا با اهدای نهال ها به شهروندان مشارکت و همراهی آنان را در کاشت و نگهداری درختان و فضای سبز جلب کنیم.

قربانی در بخش دیگری با اشاره به تأکیدات انجام شده بر کاشت درخت در آموزه های دینی خواستار تلاش و اراده همگانی برای رسیدن به تهرانی هرچه آبادتر از گذشته و بدون دغدغه آلودگی هوا شد.

شهردار منطقه همچنین برای کاهش میزان گسیختگی کاشت درخت در کلانشهر تهران پیشنهاد کرد که روز ملی درختکاری از سوی برنامه ریزان مورد توجه قرار گرفته ویک روز تعطیل به این موضوع اختصاص یابد تا شاهد افزایش مشارکت شهروندان در کاشت درخت باشیم. در همین راستا نیز دومین جمعه اسفند می تواند زمان مناسبی برای این روز ملی باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: